Abstract
"אני יכול לקנות את אושוויץ בלי הגדֵרות?"
שאלה מופרכת זו הייתה כותרת תכתובת אימייל בין אמיר יציב, יוצר הסרט פלנטה אחרת, למעצב של אחת מן הסימולציות של אושוויץ שמופיעות בסרט האנימציה התיעודי שעוסק בשחזורים וירטואליים של מחנה הריכוז וההשמדה.1 לדמיין מחנה נודע לשמצה בתקופת השואה ללא הגדרות הסוגרות אותו הוא ניסוי מחשבתי שפורש שפע תרחישים ואירועים היסטוריים חלופיים אפשריים. הסתירות הגלומות באקט זה מעלות שאלות רבות לגבי אותנטיות וייצוגים ניסיוניים בתרבות הדיגיטלית, ומבטאות את מה שהסרט – והמאמר – עוסקים בו.
שאלה מופרכת זו הייתה כותרת תכתובת אימייל בין אמיר יציב, יוצר הסרט פלנטה אחרת, למעצב של אחת מן הסימולציות של אושוויץ שמופיעות בסרט האנימציה התיעודי שעוסק בשחזורים וירטואליים של מחנה הריכוז וההשמדה.1 לדמיין מחנה נודע לשמצה בתקופת השואה ללא הגדרות הסוגרות אותו הוא ניסוי מחשבתי שפורש שפע תרחישים ואירועים היסטוריים חלופיים אפשריים. הסתירות הגלומות באקט זה מעלות שאלות רבות לגבי אותנטיות וייצוגים ניסיוניים בתרבות הדיגיטלית, ומבטאות את מה שהסרט – והמאמר – עוסקים בו.
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | בצלאל: כתב עת לתרבות חזותית וחומרית |
Volume | 8 |
State | Published - Jul 2023 |