אותנטי, ספידי והיברידי: ייצוגי האוכל הסיני והגלובליזציה התרבותית בישראל

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה עוקב אחר הגעתו, קליטתו וגלגוליו של האוכל הסיני בישראל. מקרה חקר זה משמש אספקלריה לתהליכי הגלובליזציה שהתחוללו בתרבות בישראל מאז שנות ה-70 וה-80, ובכלל זה התרבות הקולינרית. טיעוננו המרכזי הוא כי הגלובליזציה הקולינרית של ישראל, עד כמה שהמקרה הנחקר מייצג אותה, התבטאה לאורך זמן בשלושה דפוסים שונים. ראשית, הופעתם בשנות ה-70 וה-80 של מגוון מאכלים וטעמים הנתפסים כאתניים ואקזוטיים או כייצוגים של לאומיות אחרת. שנית, מסחורם של מאכלים וטעמים אלו בשנות ה-90 ושיווקם ברשתות של מזון מהיר, הנצרך באופן הומני (מקדונליזציה). שלישית, בעשור הראשון של שנות האלפיים שולבו האוכל הסיני ורכיבים אסייתיים ועולמיים שונים של אוכל לכדי יצירתה של חוויית אכילה קוסמופוליטית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)200-226
Number of pages27
Journalמגמות: רבעון למדעי ההתנהגות
Volume50
Issue number1
StatePublished - 2015

Cite this