Abstract
מאמר זה עוקב אחר הגעתו, קליטתו וגלגוליו של האוכל הסיני בישראל. מקרה חקר זה משמש אספקלריה לתהליכי הגלובליזציה שהתחוללו בתרבות בישראל מאז שנות ה-70 וה-80, ובכלל זה התרבות הקולינרית. טיעוננו המרכזי הוא כי הגלובליזציה הקולינרית של ישראל, עד כמה שהמקרה הנחקר מייצג אותה, התבטאה לאורך זמן בשלושה דפוסים שונים. ראשית, הופעתם בשנות ה-70 וה-80 של מגוון מאכלים וטעמים הנתפסים כאתניים ואקזוטיים או כייצוגים של לאומיות אחרת. שנית, מסחורם של מאכלים וטעמים אלו בשנות ה-90 ושיווקם ברשתות של מזון מהיר, הנצרך באופן הומני (מקדונליזציה). שלישית, בעשור הראשון של שנות האלפיים שולבו האוכל הסיני ורכיבים אסייתיים ועולמיים שונים של אוכל לכדי יצירתה של חוויית אכילה קוסמופוליטית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 200-226 |
Number of pages | 27 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 50 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2015 |