Abstract
התפרצות מגפות היא תופעת טבע מרתקת שמספקת הזדמנות ללמידה בינתחומית – היא כוללת היבטים ביולוגיים, דורשת שימוש בכלים והיכרות עם עקרונות מתמטיים, משפיעה על מהלכים חברתיים והיסטוריים, ומעסיקה מדענים רבים בארץ ובעולם שחוקרים את התופעה באמצעות מודלים ממוחשבים. במאמר זה נציג פיתוח של קורס בינתחומי העוסק בהתפרצות מגפות ונדון בשיקולים בבחירת התכנים והמיומנויות שקורס כזה צריך לכלול. אחד הכלים המרכזייםהנחוצים להבנה של התפשטות מגפות, המאפשר לבצע אינטרגרציה בין תחומי דעת שונים הוא מידול ממוחשב. נציג את רצף הלמידה הבינתחומי של הקורס ואת האופן שבו פותח והוטמע מודל ממוחשב להתפשטות מגפות ונראה ניתוח של ממצאים שהתקבלו מניתוח נתונים דיגיטלייים שהתקבלו ממערכת לניהול למידה המצומדת לסביבה הדיגיטלית שבה פועל הקורס. הממצאים יסייעו לנו לענות על שלוש שאלות:1 .אילו פרקים בקורס "התפרצות מגיפות" היו הפופולריים ביותר בקרב מורים ותלמידים? 2 .מה מאפייני השחיקה של תלמידים עם התקדמותם בלמידה בפרקים השונים? 3 .מה המאפיינים המשותפים למשימות בפרק "מידול מגפות" שתלמידים התקשו בהן במיוחד? (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי |
Subtitle of host publication | ספר הכנס השבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס |
Pages | 109-115 |
State | Published - 2022 |