איך תלמידים לומדים בקורס מקוון בינתחומי על התפרצות מגפות?

חיים אדרי, אילון לנגבהיים

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

התפרצות מגפות היא תופעת טבע מרתקת שמספקת הזדמנות ללמידה בינתחומית – היא כוללת היבטים ביולוגיים, דורשת שימוש בכלים והיכרות עם עקרונות מתמטיים, משפיעה על מהלכים חברתיים והיסטוריים, ומעסיקה מדענים רבים בארץ ובעולם שחוקרים את התופעה באמצעות מודלים ממוחשבים. במאמר זה נציג פיתוח של קורס בינתחומי העוסק בהתפרצות מגפות ונדון בשיקולים בבחירת התכנים והמיומנויות שקורס כזה צריך לכלול. אחד הכלים המרכזייםהנחוצים להבנה של התפשטות מגפות, המאפשר לבצע אינטרגרציה בין תחומי דעת שונים הוא מידול ממוחשב. נציג את רצף הלמידה הבינתחומי של הקורס ואת האופן שבו פותח והוטמע מודל ממוחשב להתפשטות מגפות ונראה ניתוח של ממצאים שהתקבלו מניתוח נתונים דיגיטלייים שהתקבלו ממערכת לניהול למידה המצומדת לסביבה הדיגיטלית שבה פועל הקורס. הממצאים יסייעו לנו לענות על שלוש שאלות:1 .אילו פרקים בקורס "התפרצות מגיפות" היו הפופולריים ביותר בקרב מורים ותלמידים? 2 .מה מאפייני השחיקה של תלמידים עם התקדמותם בלמידה בפרקים השונים? 3 .מה המאפיינים המשותפים למשימות בפרק "מידול מגפות" שתלמידים התקשו בהן במיוחד? (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הדיגיטלי
Subtitle of host publicationספר הכנס השבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה
Place of Publicationרעננה
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס
Pages109-115
StatePublished - 2022

Cite this