Abstract
לדעת מחבר המאמר תוכנית הלימודים אמורה לשמש אספקלריה של המצב הפוליטי הכלכלי והתרבותי ולהציג מיקרוקוסמוס של החברה וביטוי של מה שהיא מעוניינת לזכור ולהעריך. במציאות, יש גיוון וחוסר שוויון מובנה בין התלמידים המתבטא ברקע התרבותי, בנטיות אישיות ובכישורים הקוגניטיביים, החברתיים והרגשיים. התוצאוה היא שהתוכנית הכתובה כמעט לעולם לא מבוצעת כלשונה. הפרק מתאר גישות שונות למיקוד תהליך ההוראה והלמידה במטרות התוכנית, ומצביע על כך שלמרות שנוסו שיטות שונות להידוק הקשרים, יש עדיין אשליות לגבי יכולת השליטה בשדה. לבסוף מציע המחקר פתרונות אפשריים ואפשרות גישור בין יוזמות מקומיות ומטרות תכנית הלימודים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חינוך כמערכת מורכבת |
Editors | ח'אלד עראר, גילה קורץ, חנה בר ישי |
Place of Publication | חיפה |
Publisher | פרדס |
Pages | 293-320 |
State | Published - 2021 |
Keywords
- הוראה ; חינוך -- היסטוריה ; למידה ; מורים ; מטרות ויעדים ; פרשנות ; תוכניות לימודים ; תלמידים