אקלים אפיסטמי: מבט מבין כותלי כיתות בית הספר היסודי: [מאמר תגובה]

איתי פולק, אדם לפסטיין

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מחברי המאמר מסכימים עם ענת זוהר שידע וחשיבה תלויים זה בזה, אך לטענתם, הדיכוטומיה בין הידע לבין החשיבה, המתורגמת בכיתות בית הספר היסודי להפרדה בין לימוד תוכן ופיתוח מיומנויות, מובילה להפחתה בידע התוכן ולדילולו באופן המקשה על פיתוח מיומנויות וחשיבה. הידע שנבנה מאורגן במבנה בית ספרי ייחודי. אמנם, מבנה כזה עשוי להקל על התלמידים לזכור את התכנים הנלמדים, אך הוא אינו תואם את המבנה ואת עולם המושגים של תחום הדעת הנלמד. בעקבות זאת, הם מציעים לחזק את מעמדו של הידע כתנאי לפיתוח החשיבה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationמידע, ידע ודעת
Subtitle of host publicationהדנ"א של החינוך
Editorsשלמה בק
Place of Publicationתל אביב
Publisherמכון מופ"ת
Pages126-144
Number of pages19
ISBN (Print)9789655301212
StatePublished - 2016

IHP Publication

  • ihp
  • Ability
  • Education, Elementary
  • Knowledge and learning
  • Knowledge, Theory of
  • Learning
  • Teaching
  • Thought and thinking
  • הוראה
  • חינוך יסודי
  • טיפוח החשיבה
  • ידע
  • למידה
  • מיומנויות וכישורים
  • מיומנויות חשיבה
  • תיאוריית הידע

Cite this