Abstract
ברחבי העולם, מסמכי מדיניות ורפורמות חינוכיות מדגישים יותר ויותר את חשיבות שיתוף הפעולה בין
הורים למערכת החינוך להצלחת הילד. ואכן, מעורבות הורים במערכת החינוך הולכת וגוברת, ומגמה זו אף
התעצמה בעקבות מגיפת הקורונה והמעבר ללימודים מקוונים. אולם, מערכת היחסים בין הורים לבין
מערכת החינוך בעידן הנוכחי תכופות נושאת אופי של קונפליקט )נוי 2014( ומחנכות אינן מקבלות הכשרה
להתמודדות עם הורים. לכן, במחקר זה בדקנו את האופן בו מחנכות ואימהות תופסות אלו את אלו וכיצד
מתנהלים בניהן היחסים ביומיום, על מנת להבין מה המקום שתופסים ההורים בעבודתה המקצועית של
המחנכת. כדי לענות על שאלה זו, אנחנו מסתמכות על ספרות מקצועית על הפרופסיה החינוכית, ושואלות
מה מקומם של ההורים בשטח השיפוט המקצועי של המחנכות, ואילו מודלים פרופסיונליים מפעילות
המחנכות כדי להתמודד עם הורים?
הורים למערכת החינוך להצלחת הילד. ואכן, מעורבות הורים במערכת החינוך הולכת וגוברת, ומגמה זו אף
התעצמה בעקבות מגיפת הקורונה והמעבר ללימודים מקוונים. אולם, מערכת היחסים בין הורים לבין
מערכת החינוך בעידן הנוכחי תכופות נושאת אופי של קונפליקט )נוי 2014( ומחנכות אינן מקבלות הכשרה
להתמודדות עם הורים. לכן, במחקר זה בדקנו את האופן בו מחנכות ואימהות תופסות אלו את אלו וכיצד
מתנהלים בניהן היחסים ביומיום, על מנת להבין מה המקום שתופסים ההורים בעבודתה המקצועית של
המחנכת. כדי לענות על שאלה זו, אנחנו מסתמכות על ספרות מקצועית על הפרופסיה החינוכית, ושואלות
מה מקומם של ההורים בשטח השיפוט המקצועי של המחנכות, ואילו מודלים פרופסיונליים מפעילות
המחנכות כדי להתמודד עם הורים?
Original language | Hebrew |
---|---|
Place of Publication | באר שבע |
Publisher | אוניברסיטת בן-גוריון בנגב |
Number of pages | 32 |
State | Published - Jan 2023 |