Abstract
מחקר זה ממשיג את תפיסת הערכים הארגוניים בבית הספר בעיני התלמידים, בוחן את מבנה היחסים הפנימיים בין הערכים הארגוניים ועומד על הקשר שבין הערכים הארגוניים לדפוסיה של התרבות הארגונית. נקודת המוצא של המחקר היתה מודל תפיסת הערכים הארגוניים על ידי המורים, הכולל שבעה ערכים: אוטונומיה, הישגיות, חדשנות, רווחה, קונפורמיות, מסגרתיות ושמרנות. תורת השטחות שימשה כגישה המתודולוגית למחקר, וקדם לכך, תהליך של הגדרת עולם התוכן, שבוצע בשני שלבים: מחקר ראשון שכלל 150 תלמידים, ומחקר שני, שבו השתתפו 577 תלמידים בטווח הכיתות ו-י"ב. נמצא כי התלמידים זיהו ארבעה ערכים ארגוניים בבית הספר: מסגרתיות, אנושיות, חדשנות ושמרנות. השוואה בין תפיסת הערכים הארגוניים של התלמידים לבין זו של המורים מלמדת שהערכים בהם מבחינים התלמידים צופנים בחובם את מרבית הערכים הארגונים המובחנים על ידי המורים. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Student Perceived School Organizational Values |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 31-56 |
Number of pages | 26 |
Journal | עיונים במינהל ובארגון החינוך |
Volume | 31 |
State | Published - 2010 |