Abstract
גיוון לקסיקלי הוא מונח מתחום הלקסיקון, אוצר המילים. לגיוון אוצר המילים ועושרו בתוכניות לימודי שפה, יש חשיבות מכרעת הן בכתיבה הן בדיבור, אך עדיין לא הוצעה דרך מדויקת למדידתו. לאוצר מילים מגוון ועשיר חשיבות רבה במבחני השפה השונים, אך אין הגדרה פרקטית לאופן שבו הבודק יכול להעריך אותו. המורים תופסים באופן שונה גיוון לקסיקלי ועושר לקסיקלי, מפני שהם מלמדים אוכלוסיות שונות בעלות יכולות לשוניות שונות. חשיפת המורים למחקרים הלשוניים על הערכת אוצר המילים, ובעיקר למחקרים העוסקים בגיוון הלקסיקלי, עשויה להקל עליהם את המלאכה. המאמר מתמקד במדדי הערכת אוצר מילים ברכישת שפה שנייה בקרב דוברי ערבית שפת אם הלומדים עברית כשפה שנייה ובחשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה בהקשר לכך.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 3-5 |
Number of pages | 3 |
Journal | לקסי קיי |
Volume | 13 |
State | Published - Jun 2020 |