Abstract
מאמר זה מבקש לחקור שני תצלומים — האחד של סלבדור דאלי והשני של
מרסל דושאן, אשר האובייקטים שבהם מגדירים נקודות צומת רבות־משמעות
במחשבתם, בעיקר בכל הנוגע לממד הצילומי ביצירתם. אחד מהם הוא סליל לבן
קטן ללא חוט, המוטל בחלקו השמאלי התחתון של תצלום אנונימי שהציג דאלי
כאיור למאמר שלו. השני הוא רדי־מייד של דושאן, המופיע כצללית לבנה בתצלום
של הסטודיו שלו שעובד לצורך שילובו ב"קופסה במזוודה" — מעין מוזאון נייד
המכיל מודלים ותצלומים, שאותו יצר דושאן במשך מספר שנים החל משנת .1938
מרסל דושאן, אשר האובייקטים שבהם מגדירים נקודות צומת רבות־משמעות
במחשבתם, בעיקר בכל הנוגע לממד הצילומי ביצירתם. אחד מהם הוא סליל לבן
קטן ללא חוט, המוטל בחלקו השמאלי התחתון של תצלום אנונימי שהציג דאלי
כאיור למאמר שלו. השני הוא רדי־מייד של דושאן, המופיע כצללית לבנה בתצלום
של הסטודיו שלו שעובד לצורך שילובו ב"קופסה במזוודה" — מעין מוזאון נייד
המכיל מודלים ותצלומים, שאותו יצר דושאן במשך מספר שנים החל משנת .1938
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 7-28 |
Journal | מבטים : כתב עת לתרבות חזותית |
Volume | 3 |
State | Published - 2024 |