Abstract
במאמר מוצגת תפיסה של דיאלוג מקדם צרכים, המבוססת על תיאוריית ההכוונה העצמית של דסי וראיין (2000), בעיבודו של עשור (עשור, תשס"ד) לתחום החינוך, ועל תפיסת בובר (1960). התפיסה מניחה כי על מנת שדיאלוג מורה-תלמיד יוביל להתפתחות אופטימלית של תלמידים, על הדיאלוג להתייחס לשלוש קבוצות צרכים פסיכולוגיים בסיסיים: 1. קשר, שייכות וביטחון 2. מסוגלות 3. אוטונומיה. בהתבסס על התפיסה המוצגת, נגזרו אפיוני דיאלוג ספציפיים ופותחה תוכנית יישומית לקידום דיאלוג בין מורים לתלמידים. המאמר מתאר את התוכנית ומביא תוצאות בדיקה ראשונית של השפעותיה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 161-188 |
Number of pages | 28 |
Journal | הייעוץ החינוכי |
Volume | 13 |
State | Published - 2004 |
IHP Publication
- ihp
- Adolescent psychology
- Dialogue
- Educational counseling
- Junior high school students
- Motivation (Psychology)
- Motivation in education
- Need (Psychology)
- People with social disabilities -- Education
- Teacher-student relationships
- דיאלוג
- הנעה (פסיכולוגיה)
- הנעה ללימודים
- יועצים חינוכיים
- מורים ותלמידים
- מתבגרים והתבגרות -- היבטים נפשיים
- צרכים (פסיכולוגיה)
- תוכניות התערבות חינוכיות
- תלמידים בחטיבת הביניים