TY - JOUR
T1 - דיאלוג תומך צרכים פסיכולוגים בין מורים ותלמידים כמקדם רווחה נפשית בבית הספר
T2 - המשגה ותוכנית יישומית
AU - קפלן, חיה
AU - עשור, אבי
PY - 2004
Y1 - 2004
N2 - במאמר מוצגת תפיסה של דיאלוג מקדם צרכים, המבוססת על תיאוריית ההכוונה העצמית של דסי וראיין (2000), בעיבודו של עשור (עשור, תשס"ד) לתחום החינוך, ועל תפיסת בובר (1960). התפיסה מניחה כי על מנת שדיאלוג מורה-תלמיד יוביל להתפתחות אופטימלית של תלמידים, על הדיאלוג להתייחס לשלוש קבוצות צרכים פסיכולוגיים בסיסיים: 1. קשר, שייכות וביטחון 2. מסוגלות 3. אוטונומיה. בהתבסס על התפיסה המוצגת, נגזרו אפיוני דיאלוג ספציפיים ופותחה תוכנית יישומית לקידום דיאלוג בין מורים לתלמידים. המאמר מתאר את התוכנית ומביא תוצאות בדיקה ראשונית של השפעותיה.
AB - במאמר מוצגת תפיסה של דיאלוג מקדם צרכים, המבוססת על תיאוריית ההכוונה העצמית של דסי וראיין (2000), בעיבודו של עשור (עשור, תשס"ד) לתחום החינוך, ועל תפיסת בובר (1960). התפיסה מניחה כי על מנת שדיאלוג מורה-תלמיד יוביל להתפתחות אופטימלית של תלמידים, על הדיאלוג להתייחס לשלוש קבוצות צרכים פסיכולוגיים בסיסיים: 1. קשר, שייכות וביטחון 2. מסוגלות 3. אוטונומיה. בהתבסס על התפיסה המוצגת, נגזרו אפיוני דיאלוג ספציפיים ופותחה תוכנית יישומית לקידום דיאלוג בין מורים לתלמידים. המאמר מתאר את התוכנית ומביא תוצאות בדיקה ראשונית של השפעותיה.
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001012294
M3 - מאמר
SN - 0792-3082
VL - 13
SP - 161
EP - 188
JO - הייעוץ החינוכי
JF - הייעוץ החינוכי
ER -