TY - BOOK
T1 - דרך המפה המושגית
T2 - למידה מטקסט באמצעות מיפוי מושגי - הבנה, הבעה ולשון לחטיבת ביניים
AU - נתן, נורית
AU - קוזמינסקי, אלי
N1 - "באישור אגף ספרי לימוד - משרד החינוך".
PY - 2013
Y1 - 2013
N2 - הספר מיועד לתלמידי כיתות ז'-ח' ומותאם לתכנית הלימודים החדשה בעברית. הספר מדריך כיצד להשתמש במארגנים גרפיים, כגון מפה מושגית, טבלה, רשימה ותרשים, כדרך להוראה וללמידה של נושאים שונים המפורטים בתכנית. הנושאים כוללים הבנה של טקסטים, פרקים בלשון וכן הבעה. הצגת השימוש במפה המושגית המובנית שפיתחו המחברים לצורך הוראת נושאים אלה, היא המקנה לספר זה את ייחודו. מפה מושגית מציגה רכיבים מרכזיים של חומר נלמד באמצעות סמלים גרפיים ומילוליים. המפה יכולה להציג רכיבים של משמעות מילה, מבנים תחביריים של משפט וכן את מבנה הטקסט הנקרא ואת רכיבי התוכן שלו. המפה מציגה את המושגים המרכזיים של הטקסט ואת הקשרים המשמעותיים שביניהם. השימוש במיפוי מושגי במהלך למידה מטקסט מסייע גם לעירור ידע קודם ולמיזוגו עם המידע החדש בטקסט. בהמשך אפשר להסתייע במיפוי מושגי גם לארגון הכתיבה (כתיבת תשובה על שאלה, חיבור עיוני או אישי ועבודת חקר). דרכי ההוראה והלמידה שבספר נוסו במהלך מחקר התערבות שנערך בכיתות של חטיבת הביניים לאורך שנת לימודים מלאה. התוצאות הצביעו על שיפור ניכר ביכולת הלמידה מטקסטים, כפי שבא לידי ביטוי בתשובות על שאלות הבנה, בשימוש מדויק במושגים, בכתיבת טקסטים טיעוניים ואישיים ובשימוש במארגנים גרפיים במקצועות לימוד מגוונים. - כריכה אחורית
AB - הספר מיועד לתלמידי כיתות ז'-ח' ומותאם לתכנית הלימודים החדשה בעברית. הספר מדריך כיצד להשתמש במארגנים גרפיים, כגון מפה מושגית, טבלה, רשימה ותרשים, כדרך להוראה וללמידה של נושאים שונים המפורטים בתכנית. הנושאים כוללים הבנה של טקסטים, פרקים בלשון וכן הבעה. הצגת השימוש במפה המושגית המובנית שפיתחו המחברים לצורך הוראת נושאים אלה, היא המקנה לספר זה את ייחודו. מפה מושגית מציגה רכיבים מרכזיים של חומר נלמד באמצעות סמלים גרפיים ומילוליים. המפה יכולה להציג רכיבים של משמעות מילה, מבנים תחביריים של משפט וכן את מבנה הטקסט הנקרא ואת רכיבי התוכן שלו. המפה מציגה את המושגים המרכזיים של הטקסט ואת הקשרים המשמעותיים שביניהם. השימוש במיפוי מושגי במהלך למידה מטקסט מסייע גם לעירור ידע קודם ולמיזוגו עם המידע החדש בטקסט. בהמשך אפשר להסתייע במיפוי מושגי גם לארגון הכתיבה (כתיבת תשובה על שאלה, חיבור עיוני או אישי ועבודת חקר). דרכי ההוראה והלמידה שבספר נוסו במהלך מחקר התערבות שנערך בכיתות של חטיבת הביניים לאורך שנת לימודים מלאה. התוצאות הצביעו על שיפור ניכר ביכולת הלמידה מטקסטים, כפי שבא לידי ביטוי בתשובות על שאלות הבנה, בשימוש מדויק במושגים, בכתיבת טקסטים טיעוניים ואישיים ובשימוש במארגנים גרפיים במקצועות לימוד מגוונים. - כריכה אחורית
M3 - ספר
VL - ב
BT - דרך המפה המושגית
PB - יסוד
CY - חולון
ER -