TY - JOUR
T1 - האם ירידה במוטיבציה של מתבגרים ללמידה היא תופעה בלתי נמנעת?
AU - ודר-וייס, דנה
PY - 2013
Y1 - 2013
N2 - מאמר זה מתאר מחקר בנושא מוטיבציה של מתבגרים ללמוד מדעים בבית הספר ומחוצה לו. במחקר השתתפו שלושים בתי ספר (יסודיים, חטיבות ביניים ודמוקרטיים), כאלפיים תלמידים מכיתות ה' עד ח', 55 מורים למדעים, וכ-400 הורים. בהתאם לתאוריית מטרות ההישג, בחן המחקר שינויים במוטיבציה עם הגיל ואת הגורמים הקשורים לשינויים האלה (כולל דגשי מטרות של המורה, בית הספר, ההורים והחברים). תוצאות המחקר מראות שהמוטיבציה של תלמידים ללמוד מדעים יורדת עם הגיל, אך ירידה זו אינה בלתי נמנעת, שכן היא אינה מתרחשת בבתי ספר דמוקרטיים. התוצאות מצביעות על הגורמים הקשוריים בהבדלים האלה, ומדגישות את חשיבות המטרות שהסביבה החינוכית משדרת. (מתוך המאמר)
AB - מאמר זה מתאר מחקר בנושא מוטיבציה של מתבגרים ללמוד מדעים בבית הספר ומחוצה לו. במחקר השתתפו שלושים בתי ספר (יסודיים, חטיבות ביניים ודמוקרטיים), כאלפיים תלמידים מכיתות ה' עד ח', 55 מורים למדעים, וכ-400 הורים. בהתאם לתאוריית מטרות ההישג, בחן המחקר שינויים במוטיבציה עם הגיל ואת הגורמים הקשורים לשינויים האלה (כולל דגשי מטרות של המורה, בית הספר, ההורים והחברים). תוצאות המחקר מראות שהמוטיבציה של תלמידים ללמוד מדעים יורדת עם הגיל, אך ירידה זו אינה בלתי נמנעת, שכן היא אינה מתרחשת בבתי ספר דמוקרטיים. התוצאות מצביעות על הגורמים הקשוריים בהבדלים האלה, ומדגישות את חשיבות המטרות שהסביבה החינוכית משדרת. (מתוך המאמר)
UR - https://merhav.nli.org.il/primo-explore/search?vid=ULI&lang=iw_IL&query=lsr10,contains,001010129
M3 - מאמר
SN - 0792-223X
VL - 35
SP - 43
EP - 54
JO - החינוך וסביבו: שנתון סמינר הקיבוצים
JF - החינוך וסביבו: שנתון סמינר הקיבוצים
ER -