Abstract
מאמר זה מתאר מחקר בנושא מוטיבציה של מתבגרים ללמוד מדעים בבית הספר ומחוצה לו. במחקר השתתפו שלושים בתי ספר (יסודיים, חטיבות ביניים ודמוקרטיים), כאלפיים תלמידים מכיתות ה' עד ח', 55 מורים למדעים, וכ-400 הורים. בהתאם לתאוריית מטרות ההישג, בחן המחקר שינויים במוטיבציה עם הגיל ואת הגורמים הקשורים לשינויים האלה (כולל דגשי מטרות של המורה, בית הספר, ההורים והחברים). תוצאות המחקר מראות שהמוטיבציה של תלמידים ללמוד מדעים יורדת עם הגיל, אך ירידה זו אינה בלתי נמנעת, שכן היא אינה מתרחשת בבתי ספר דמוקרטיים. התוצאות מצביעות על הגורמים הקשוריים בהבדלים האלה, ומדגישות את חשיבות המטרות שהסביבה החינוכית משדרת. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 43-54 |
Number of pages | 12 |
Journal | החינוך וסביבו: שנתון סמינר הקיבוצים |
Volume | 35 |
State | Published - 2013 |
Externally published | Yes |