Abstract
במאמר זה מוצג ב-9 חלקים, מחקר של "המעבדה לחקר הפדגוגיה" אשר מספק תמונה חדשה ומדויקת של המציאות בכיתות בבתי ספר יסודיים בישראל. המחקר חסר תקדים בשיטתיות, ביסודיות וביומרה שלו. המסר הוא: קודם תכירו את המציאות בכיתות, אחר כך תעשו רפורמות. חלק 1: מבוא: על המחקר; חלק 2: מבעד לדלת הפתוחה: יום בחייו של חוקר; חלק 3: פעילות ושיח בכיתה: תיאור כמותי; חלק 4: מטרות סותרות: חמש דילמות בשבע דקות; חלק 5: קשיים בנתיבי הוראת השפה; חלק 6: עבודת הידע בכיתות; חלק 7: חינוך לערכים: חרם וזהות; חלק 8: בגין: מנהיג מחנה השלום, גלגולה של תכנית לימודים משולחן השר לשולחנות הכיתה; חלק 9: תובנות לסיכום: האם יש פדגוגיה ישראלית? (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 39-88 |
Number of pages | 50 |
Journal | הד החינוך |
Volume | 89 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2014 |