האם יש פדגוגיה ישראלית?

יורם הרפז, עליזה סיגל, אדם לפסטיין, איתי פולק, מירית ישראלי, הדס תורג'מן נגר, מאיה בוזו-שוורץ, יריב פניגר

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

במאמר זה מוצג ב-9 חלקים, מחקר של "המעבדה לחקר הפדגוגיה" אשר מספק תמונה חדשה ומדויקת של המציאות בכיתות בבתי ספר יסודיים בישראל. המחקר חסר תקדים בשיטתיות, ביסודיות וביומרה שלו. המסר הוא: קודם תכירו את המציאות בכיתות, אחר כך תעשו רפורמות. חלק 1: מבוא: על המחקר; חלק 2: מבעד לדלת הפתוחה: יום בחייו של חוקר; חלק 3: פעילות ושיח בכיתה: תיאור כמותי; חלק 4: מטרות סותרות: חמש דילמות בשבע דקות; חלק 5: קשיים בנתיבי הוראת השפה; חלק 6: עבודת הידע בכיתות; חלק 7: חינוך לערכים: חרם וזהות; חלק 8: בגין: מנהיג מחנה השלום, גלגולה של תכנית לימודים משולחן השר לשולחנות הכיתה; חלק 9: תובנות לסיכום: האם יש פדגוגיה ישראלית? (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)39-88
Number of pages50
Journalהד החינוך
Volume89
Issue number2
StatePublished - 2014

Cite this