הבחירה בחינוך ביתי: משמעותה והשלכותיה על האימהות

אבישג אדרי, הנרייט דהאן-כלב

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

כמעט בכל המקרים שמתקבלת בהם החלטה על חינוך ביתי, האישה היא זו שתעסוק בכך. מטרת מחקר זה היא לבחון מי מבני הזוג יזם את הבחירה בחינוך ביתי, ומהי משמעות הבחירה עבור האימהות. המחקר התבצע באמצעות ניתוח של 27 ראיונות עם אימהות בחינוך הביתי ופורומים אינטרנטיים העוסקים בנושא זה. ממצאי המחקר מצביעים על כך שברוב המקרים האם היא שיוזמת את החינוך הביתי מתוך רצון להיות עם הילדים. עם זאת, נמצא כי בכל הנוגע להשארת הילדים בבית לפני גיל חינוך חובה, היוזמה והעידוד לכך היו לעיתים של האב. גורמים נוספים לעובדה שהאם היא הנושאת בעול החינוך הביתי הם ציפייה חברתית, תקרת זכוכית מגדרית ופערי שכר. אלה מקבעים את המצב שבו אימהות הן שיוסללו להיות הנושאות בעול החינוך הביתי. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)43-61
Number of pages19
Journalגילוי דעת
Volume14
StatePublished - 2018

Cite this