הוראת נושא מדעי-טכנולוגי עתיר ידע בבית הספר: המקרה של קורס עיבוד תמונה במחשב

חאלד אסעד, משה ברק

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה נלמדים בבית הספר כנושאים נפרדים, והתלמידים אינם רואים תמיד את הקשר ביניהם. יתרה מכך, בני הנוער של היום משתמשים באופן נרחב במכשירים טכנולוגיים מתקדמים כגון מחשבים, טלפונים חכמים ומצלמות דיגיטליות, אבל הם אינם רואים במקרים רבים כיצד מכשירים אלו קשורים למקצועות המדעיים שהם לומדים בבית הספר. עד כמה יכולים תלמידים צעירים ללמוד נושאים מדעיים-טכנולוגיים מתקדמים מתחום מדעי המחשב, מערכות בקרה ורובוטיקה? מהי ההשפעה של לימוד נושאים אלו על המוטיבציה של התלמידים לעסוק בנושאים אלו בעתיד? שאלות אלו נבדקו במחקר הנוכחי, שכלל פיתוח, יישום והערכה של קורס בנושא עיבוד תמונה במחשב. במחקר זה הנושא נלמד כחומר העשרה לתלמידי חטיבת ביניים, אולם לימוד נושא זה מתאים ביותר גם לתלמידי תיכון ומכללה הלומדים מקצועות כגון חשמל, אלקטרוניקה, מכונות ומדעי המחשב. מממצאי המחקר עולה כי למרות שנושא עיבוד תמונה במחשב הוא מורכב, הלימוד מבחינת התלמידים היה מועיל, מעניין ומאתגר. מכאן ניתן ללמוד שיש מקום לשלב לימוד נושא זה בחט"ב ובתיכון, למשל, בלימודי אלקטרוניקה, רובוטיקה, מערכות בקרה או מדעי המחשב. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)16-28
Number of pages13
Journalמור-טק
Volume9
StatePublished - 2013

Cite this