הזחות סוציולקטיות כאמצעי למיצוב רטורי

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

מאמר זה בוחן הזחות סוציולקטיות במודעות תעמולה שהתפרסמו בעיתונות, במרשתת ובעלונים בשנת 2013. מחברת המאמר מדגימה קישורים אינטרדיסקורסיביים למגוון סוציולקטים בחברה הישראלית, ובהם קבוצות גיל (צעירים), קבוצות חברתיות-כלכליות (מעמד הביניים, המעמד הנמוך), קבוצות עדתיים (מזרחיים), קבוצות דתיות (חרדים, דתיים, חילוניים) וקבוצות פוליטיות (ימין, שמאל). הדיון במאמר מתמקד באופן שבו ההזחות הסוציולקטיות והמיצובים הנוצרים באמצעותן משרתים את מטרת העל בתעמולת הבחירות - להביא להרחבת התמיכה במפלגה המוענת.
Original languageHebrew
Title of host publicationהעברית שפה חיה - כרך ז'
Subtitle of host publicationקובץ מחקרים על הלשון בהקשריה החברתיים-התרבותי
Editorsרינה בן שחר, ניצה בן ארי
Place of Publicationתל אביב
Publisherהוצאת הקיבוץ המאוחד
Pages409-430
Number of pages22
StatePublished - 2016

IHP Publication

  • ihp
  • Hebrew language -- Dialects
  • Hebrew language, Modern
  • Hebrew newspapers
  • Hebrew periodicals
  • Mass media and language
  • Political campaigns
  • Rhetoric
  • Social stratification
  • Sociolinguistics
  • דיאלקטים עבריים
  • לשון כלי התקשורת
  • סוציולינגויסטיקה
  • עיתונות עברית
  • רטוריקה
  • ריבוד חברתי
  • שפה עברית -- תקופה מודרנית
  • תעמולת בחירות
  • תעמולת בחירות באינטרנט

RAMBI Publication

  • rambi
  • Language and languages -- Political aspects -- Israel
  • Sociolinguistics -- Israel -- Case studies
  • Political campaigns -- Israel

Cite this