הכשרת סטודנטים להוראה להתמודדות חינוכית עם נושא השואה

עופר שיף, יעקב בר-זהר, דרורה כפיר, טלי זיגר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרה: מחקר הערכה של סמינר בן שלושה ימים בנושא תודעת השואה, המתקיים בבית לוחמי הגטאות. נבדקים: 229 פרחי הוראה ו-14 מורים מלווים שהשתתפו בסמינר. שיטה וכלי מחקר: הועברו שאלונים וראיונות לבדיקת שביעות רצון מן ההשתתפות בסמינר ובקיאות בנושאי שואה ותקומה ובנושאי אנטישמיות. מן הממצאים: תוכנית סמינר לוחמי הגטאות איננה עונה על הקריטריונים הנדרשים מתוכנית הוראה לנושא השואה. בתוכנית לוקים או חסרים המסר ההומני-אוניברסלי, האיזון בין הפן הרגשי לאינטלקטואלי, הפרספקטיבה ההיסטורית-מדעית והכלים לעבודה חינוכית בנושא השואה. מוצגים רעיונות לפיתוח תוכנית חלופית בנושא תודעת השואה.
Original languageHebrew
Pages (from-to)7-26
Number of pages20
Journalדפים
Volume23
StatePublished - 1996

Cite this