Abstract
המורים הם הגורם המרכזי באיכותה של מערכת החינוך, לכן השאלה מיהו המורה הטוב חשובה ביותר. במאמר זה מוצגת מסגרת מושגית הטוענת שהמורה הטוב הוא מורה המתמחה בתהליכי למידה של תלמידיו בתחום הדעת שבו הוא מלמד. תפיסה זו, מבוססת על גישה משולבת של הפרופסיה כקבוצה חברתית בעלת יוקרה ועל הידע המקצועי כמרכיב מרכזי של יוקרה זו. לפי גישה זו, ליבת הידע של המורים צריכה לכלול כלים לאבחון מיומנויות הלמידה של התלמידים, שיטות להסקה בכל הנוגע לקשיים ולחוסרים במיומנויות אלה ודרכים לפיתוח תכנית אישית לקידום ושימור המיומנויות. המאמר ממשיך ומציג את אי-ההתאמה של ידע המורים כפי שהוא היום למומחיות הנדרשת, את היתרונות הצפויים למורים אם יפעלו בדרך זו, ואת הקשיים העומדים בפני מהלך זה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 45-70 |
Number of pages | 26 |
Journal | מעוף ומעשה במכללת אחוה |
Volume | 13 |
State | Published - 2010 |