TY - JOUR
T1 - המורים העולים כסוכני קליטה
AU - תדמור-שמעוני, טלי
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - המאמר מתמקד במורים העולים כסוכני קליטה ישראלית. לאחר שרטוט מאפייניהם עובר הדיון להשפעת הביוגרפיה שלהם על אופן תפקודם כמעבירי ידע אקדמי ואידיאולוגי באמצעות הוראתם את מקצוע הלימוד שסימל את המסורת הציונית - התנ"ך. בהמשך נידונות סוגיות מעמדם כדמויות משפיעות על קהל תלמידיהם העולים והיותם סוכני "ישראליזציה" בעצם תפקידם. הדיון מתבסס, בין השאר, על תיאוריות של "חינוך לאומי", תיעוד התקופה הכולל גם נתונים סטטיסטיים ותיעוד בכתב ובעל פה של המורים והמורות בני העלייה הגדולה (מתוך החוברת).
AB - המאמר מתמקד במורים העולים כסוכני קליטה ישראלית. לאחר שרטוט מאפייניהם עובר הדיון להשפעת הביוגרפיה שלהם על אופן תפקודם כמעבירי ידע אקדמי ואידיאולוגי באמצעות הוראתם את מקצוע הלימוד שסימל את המסורת הציונית - התנ"ך. בהמשך נידונות סוגיות מעמדם כדמויות משפיעות על קהל תלמידיהם העולים והיותם סוכני "ישראליזציה" בעצם תפקידם. הדיון מתבסס, בין השאר, על תיאוריות של "חינוך לאומי", תיעוד התקופה הכולל גם נתונים סטטיסטיים ותיעוד בכתב ובעל פה של המורים והמורות בני העלייה הגדולה (מתוך החוברת).
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,000981619
M3 - מאמר
SN - 0334-6048
VL - ל"א
SP - 97
EP - 116
JO - דור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות
JF - דור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות
ER -