המנהל/ת ודרגי הביניים – מבנה, תפקוד והשלכות: דוח מחקר שהוגש לאבני ראשה משרד החינוך

דורית טובין, הלי עמוסי, נוי דלי

Research output: Book/ReportReportpeer-review

Abstract

​​מי הם מנהלי ומנהלות הביניים? מה תפקיד המנהל/ת בבחירתם? מה כוללים הכשרתם ופיתוחם המקצועי? וכיצד מאורגנת עבודתם בשגרות הבית ספריות? מטרת שותפות המו"פ בין מכון אבני ראשה והמרכז היא לפתח מודלים פרופסיונליים שונים לניהול מנהלי ומנהלות ביניים. המחקר מתמקד בבתי הספר גדולים שבהם מנהלי/ות הביניים הם מרכיב מפתח בהובלה אפקטיבית של בית הספר. המחקר מתייחס למספר היבטים הקשורים לתפקוד מנהלי הביניים: שיבוץ בתפקידים והגדרת התפקידים, ביסוס סדירויות ורוטינות לתפקוד, הקצאת משאבים מתאימים, וכינון מערכי הערכה ומשוב על עבודת מנהלי הביניים.

עבודת המחקר והפיתוח מורכבת משני שלבים: השלב הראשון כולל אפיון ומידול של עבודת המנהל ומנהלי הביניים, ובשלב השני יבחנו את תקפות הממצאים והמודלים שיזוהו בשלב הראשון. בין תוצרי השותפות יפותחו תוצרים תיאורטיים — מודלים להמשגת הכשרתו של המנהל לעבודה עם מנהלי ומנהלות הביניים, ולעבודתם של מנהלי/ות הביניים עצמם — וכן תוצרים מעשיים, למשל, כלים להובלה ופיתוח של מנהלי ביניים, סיפורי מקרה עשירים, וקווים מנחים לסדנה לפיתוח מנהלים ומנהלות בנושא ביסוס שדרת מנהלי ביניים יציבה ואפקטיבית. המחקר והפיתוח נעשים בשיתוף פעולה בין צוות מטעם המרכז ובין צוות מטעם מכון אבני ראשה.
Original languageHebrew
Place of Publicationבאר שבע
Publisherאוניברסיטת בן-גוריון בנגב
Number of pages74
StatePublished - Oct 2022

Cite this