Abstract
מן התוכן: א.ב. יהושוע החל את דרכו בפרוזה סימבולית, אך ב"שלושה ימים וילד" ניכר כבר המאמץ לשלב יחד שלושה מימדים: הסימבולי, הריאליסטי והלירי. הצגת פרטי המציאות על שלושה מישורים בעת ובעונה אחת חלה גם על דמויות הנשים בסיפור. הנשים מעוצבות בעת ובעונה אחת בשלוש טכניקות אומנותיות, שבכל אחת מהן מהדהדת מסורת ספרותית שונה. זה אומר שהמשמעויות שאותן הנשים מייצגות שייכות בעת ובעונה אחת לתחומי מציאות שונים: מציאות חברתית-תרבותית, מציאות נפשית-פרטית ומציאות אוניברסלית על-אישית. מצב זה מאפשר לקוראים שונים להגיב ביתר עוצמה על אותו מישור המדבר אל ליבם. כאשר באים לעבד סיפור כזה לסרט קשה מאד להימנע מהגדלת משקלו של המישור הריאליסטי. לטענת המחברת, "שלושה ימים וילד" בבימויו של אורי זוהר, הוא ניסיון רציני להפעיל במשולב את שלושת המישורים. אולם לטענתה שינה זוהר את ההיררכיה שלהם. המחברת בוחנת את המשמעות של שלושת המישורים הללו בספר ובסרט.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 67-70 |
Journal | פרוזה |
Volume | 103-104 |
State | Published - 1988 |