הפילוסוף בגן: עיצוב האדם ועיצוב החברה בהומניזם של הרנסנס

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר חושף מתח הנמצא בבסיסה של המהפכה החינוכית שחוללו ההומניסטים האיטלקים וממשיכיהם בצפון אירופה. שאיפתם הייתה לעצב מחדש את אופיו ואישיותו של האדם כיצור חופשי באמצעות מהפכה בתכנית הלימודים. ואולם, המציאות החברתית שבתוכה פעלו, במיוחד בצפון אירופה, יצרה מערכת חינוכית שעיקרה ערעור מובלע על הנחות היסוד של השיח ההומניסטי, עד כדי תפיסת האדם כאובייקט הניתן לשליטה ולמניפולציה.
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך והיסטוריה (קובץ בעריכת רבקה פלדחי ועמנואל אטקס)
Place of Publicationירושלים
Publisherמרכז זלמן שזר לתולדות ישראל
Pages157-180
Number of pages24
ISBN (Print)9652271322
StatePublished - 1999

IHP Publication

  • ihp
  • Dialogue
  • Education -- Italy
  • Education, Humanistic
  • Humanism
  • More, Thomas -- Saint -- 1478-1535
  • Renaissance
  • Utopias
  • אוטופיה
  • ארסמוס, דזידריוס מרוטרדם -- 1466-1536
  • דיאלוג
  • הומניזם
  • היסטוריה של העת החדשה -- תקופת הרנסנס
  • חינוך -- איטליה
  • חינוך הומניסטי
  • מור, תומס

Cite this