Abstract
המאמר חושף מתח הנמצא בבסיסה של המהפכה החינוכית שחוללו ההומניסטים האיטלקים וממשיכיהם בצפון אירופה. שאיפתם הייתה לעצב מחדש את אופיו ואישיותו של האדם כיצור חופשי באמצעות מהפכה בתכנית הלימודים. ואולם, המציאות החברתית שבתוכה פעלו, במיוחד בצפון אירופה, יצרה מערכת חינוכית שעיקרה ערעור מובלע על הנחות היסוד של השיח ההומניסטי, עד כדי תפיסת האדם כאובייקט הניתן לשליטה ולמניפולציה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חינוך והיסטוריה |
Editors | רבקה פלדחי , עמנואל אטקס |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מרכז זלמן שזר לתולדות ישראל |
Pages | 157-180 |
Number of pages | 24 |
ISBN (Print) | 9652271322 |
State | Published - 1999 |