Abstract
הבה נניח מצב היפותטי: לקראת סוף ימיו של הרמב"ם, ניגש אליו יהודי ופונה אליו כך: "ילמדנו רבנו. בסיומך למשנה תורה והלכות מלכים יב, א, אתה כותב שבימות המשיח 'יחזרו כולם לדת האמת', ובחיבוריך המונח 'דת האמת' מתייחס במפורש ליהדות". האם משמעות הדבר היא, שבסופו של דבר כל העולם יתגייר"? כפי שאני מדמיין את הסיטואציה הזו, הרמב"ם היה מהסם קמעא ולאחר מכן עונה בחיוב. בימות המשיח, היה מצהיר, העולם כולו ימיר דתו לדת האמת האחת, היא היהדות. במאמר רוצה המחבר להראות מדוע הוא משוכנע שזה מה שהרמב"ם היה עונה, וגם מדוע המחבר רואה אותו בדמיוני מהסס בכל זאת לפני מתן התשובה. בהיסוס זה הוא שוקל את הנושא מכמה נקודות מבט, שניתן להבחין בהן בכתביו השונים, והן יהיו עיקרו של מאמר זה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הרמב"ם |
Subtitle of host publication | שמרנות, מקוריות, מהפכנות |
Editors | אביעזר רביצקי |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מרכז זלמן שזר לתולדות ישראל |
Pages | 351-366 |
Number of pages | 16 |
Volume | 2 |
ISBN (Print) | 9789652272454 |
State | Published - 2008 |
Keywords
- Gentiles
- Jewish philosophy
- Noahide Laws
- משה בן מימון, 1138-1204 -- ביקורת ופרשנות
- משה בן מימון, 1138-1204. מורה נבוכים