TY - JOUR
T1 - זאבים וכבשים, שועלים וארנבות: יחסי טורף-נטרף כדוגמה למידול באמצעות סביבות למידה ממוחשבות
T2 - יחסי טורף-נטרף כדוגמה למידול באמצעות סביבות למידה ממוחשבות
AU - תמיר, רם
N1 - נושא הגיליון: הוראה באמצעות מודלים ומידול
PY - 2023
Y1 - 2023
N2 - בשיעורי מדעים בכלל ובביולוגיה בפרט, אנחנו “מספרים את הסיפור המדעי”. הסיפור יכול להיות מערכת ההובלה, פוטוסינתזה ונשימה תאית, תורשה או סימביוזה – בין אם אנחנו מספרים אותו במילים, בתרשים, בגרף או במפת מושגים - בכל המקרים הללו אנחנו משתמשים במודל. לא תמיד אנחנו חושבים על הסיפורים האלה כעל מודלים, או מציגים אותם ככאלה (ואולי כמעט ולא?), אבל זה מה שהם – מודלים. והם נושאים איתם את כל הסייגים, המגבלות, הפוטנציאל והיחס למציאוּת כמו כל מודל אחר. (מתוך המאמר)
AB - בשיעורי מדעים בכלל ובביולוגיה בפרט, אנחנו “מספרים את הסיפור המדעי”. הסיפור יכול להיות מערכת ההובלה, פוטוסינתזה ונשימה תאית, תורשה או סימביוזה – בין אם אנחנו מספרים אותו במילים, בתרשים, בגרף או במפת מושגים - בכל המקרים הללו אנחנו משתמשים במודל. לא תמיד אנחנו חושבים על הסיפורים האלה כעל מודלים, או מציגים אותם ככאלה (ואולי כמעט ולא?), אבל זה מה שהם – מודלים. והם נושאים איתם את כל הסייגים, המגבלות, הפוטנציאל והיחס למציאוּת כמו כל מודל אחר. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,000900055
M3 - מאמר
SN - 0333-9815
VL - 202
SP - 17
EP - 21
JO - שמורת טבע
JF - שמורת טבע
ER -