זהות והשתייכות כמשאבי התמודדות של בני נוער דרוזים בזמן מלחמת לבנון השנייה

טל ליטבק-הירש, ענבל אסתר סיקורל

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה בוחן את דרכי ההתמודדות של צעירים דרוזים במהלך מלחמת לבנון השנייה, וטוען כי זהות והשתייכות קהילתית, עדתיות ולאומיות מהוות אמצעי התמודדות בעבורם. במהלך המלחמה התראיינו כחמישים מתבגרים דרוזים ששהו תקופה קצרה במחנה נוער בדרום הארץ, לאחר שפונו מבתיהם בשל ההפצצות על כפריהם. במאמר מוצגות עמדותיהם של הצעירים ותפיסותיהם ביחס לזהותם כישראלים וכדרוזים. המחברות מנסות להסביר את הזדהותם החזקה של הצעירים הדרוזים שהתראיינו בזמן המלחמה עם המרכיב הישראלי והדרוזי בזהותם, והן טוענות כי חיזוק ההזדהות עם המרכיבים האלו הוא אמצעי להתמודדות עם הרגשות הקשים שמעוררת המלחמה. כמו כן הן בוחנות את המקרה המיוחד של הצעירים הדרוזים, ומציעות הסברים חברתיים ופוליטיים, כמו גם התפתחותיים לממצאיהן. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)61-85
Number of pages25
Journalמפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית
Volume31
StatePublished - 2010

Cite this