TY - CHAP
T1 - חינוך רב תרבותי והמיעוט הערבי הפלסטיני בישראל:
T2 - סוגיית החינוך הערבי בדואי בנגב
AU - אבו-סעד, אסמעיל
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - אני , לא כסעיד , אלא כערבי ממוצע אזרח ישראל , נמצא בשטח האפור שבין אזרח לנתין : אני חצי אזרח במדינת ישראל , המדינה היא חצי שלי , חצי דמוקרטית מנקודת ראותי . שערי המדינה והחברה חצי פתוחים בפניי , והאוזן חצי קשובה למה שיש לי להציע או לומר . אין לי מדינה אחרת , והמדינה שיש לי היא חצי שלי . אני עדיין נפקד נוכח , אני חצי נפרד וחצי משתלב בתחומי החיים השונים של המדינה והחברה . למרות שאני משתתף בבחירות , אני לא שותף לגיטימי בקבלת ההכרעות החשובות שמשפיעות עלי , ולא בקביעת נורמות וסטנדרטים בתחומי החיים הציבוריים השונים . התייחסו אלי במדינה כמטרד , סיכון ביטחוני , סכנה דמוגרפית , אויב נצחי , אויב פוטנציאלי , חשוד נצחי , עשב שוטה , תלוי , שולי , בעייתי וטעון טיפוח , על כל הפטרנליזם המתחייב מזה ( זידאני 1997 , . ( 63 סוגיית הזהות הפלסטינית איננה נדונה באמת בספרי הלימוד בבתי הספר הערבים , ובוודאי שלא בספרים שנכתבים עבור בתי הספר העבריים ... תוכנית הלימודים מתעלמת מן הנושא המרכזי של אזרחותם של התלמידים הערבים ... הסוגיה אינה צריכה להיות ההגדרה העצמית כפלסטיני , אלא ההערכה אם מתקיימות כאן זכויות אזרח מלאות . האם אנו אזרחים מלאים או לא ? זוהי מערכת חינוך א סימטרית , רב תרבותיות חד צדדית , שבה תלמידים ערבים מחונכים להיות נשלטים , ואילו התלמידים היהודים מחונכים לשליטה אתנוצנטרית .
AB - אני , לא כסעיד , אלא כערבי ממוצע אזרח ישראל , נמצא בשטח האפור שבין אזרח לנתין : אני חצי אזרח במדינת ישראל , המדינה היא חצי שלי , חצי דמוקרטית מנקודת ראותי . שערי המדינה והחברה חצי פתוחים בפניי , והאוזן חצי קשובה למה שיש לי להציע או לומר . אין לי מדינה אחרת , והמדינה שיש לי היא חצי שלי . אני עדיין נפקד נוכח , אני חצי נפרד וחצי משתלב בתחומי החיים השונים של המדינה והחברה . למרות שאני משתתף בבחירות , אני לא שותף לגיטימי בקבלת ההכרעות החשובות שמשפיעות עלי , ולא בקביעת נורמות וסטנדרטים בתחומי החיים הציבוריים השונים . התייחסו אלי במדינה כמטרד , סיכון ביטחוני , סכנה דמוגרפית , אויב נצחי , אויב פוטנציאלי , חשוד נצחי , עשב שוטה , תלוי , שולי , בעייתי וטעון טיפוח , על כל הפטרנליזם המתחייב מזה ( זידאני 1997 , . ( 63 סוגיית הזהות הפלסטינית איננה נדונה באמת בספרי הלימוד בבתי הספר הערבים , ובוודאי שלא בספרים שנכתבים עבור בתי הספר העבריים ... תוכנית הלימודים מתעלמת מן הנושא המרכזי של אזרחותם של התלמידים הערבים ... הסוגיה אינה צריכה להיות ההגדרה העצמית כפלסטיני , אלא ההערכה אם מתקיימות כאן זכויות אזרח מלאות . האם אנו אזרחים מלאים או לא ? זוהי מערכת חינוך א סימטרית , רב תרבותיות חד צדדית , שבה תלמידים ערבים מחונכים להיות נשלטים , ואילו התלמידים היהודים מחונכים לשליטה אתנוצנטרית .
KW - Multiculturalism
KW - Discrimination in education
KW - Administration
KW - רב-תרבותיות
KW - ערבים בישראל
KW - חינוך
KW - נגב
KW - שוויון הזדמנויות בחינוך
KW - Jewish-Arab relations
KW - Palestinian Arabs
KW - מערכת החינוך
KW - Education
KW - יהודים וערבים
KW - Israel
KW - Negev
KW - Bedouins
KW - בדואים בישראל
UR - http://primo.nli.org.il/primo-explore/search?query=isbn,exact,9789654077194,AND&tab=default_tab&search_scope=ULI&sortby=rank&vid=ULI&lang=iw_IL&mode=advanced&offset=0&fromRedirectFilter=true
M3 - פרק
SN - 9789654077194
SP - 125
EP - 142
BT - חינוך בחברה רבת תרבויות
A2 - פרי, פנינה
PB - כרמל
ER -