יום הורים כטקס וכסמל

תמר שועי, דורית טובין

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

הפרק מפנה את הזרקור אל יום ההורים, אחת הרוטינות האחידות והמתמידות בבתי הספר בארץ ובעולם, ולמרות זאת זוכה לביקורות לא מעטות . במיוחד נטען כנגדו, שהוא אינו מצליח לערב מספיק את ההורים בקידום ילדיהם בבית הספר . המחקר המוצג בפרק בחן את תרומותיו של יום ההורים הן בהיבט הפדגוגי של שיתוף ההורים בקידום התלמידים והן בהיבט הסימבולי של יצירת יחסי אמון בין בית הספר וההורים . הממצאים מצביעים על כך שיום ההורים ממלא בעיקר תפקיד סימבולי ביחסי בית הספר וההורים . יותר מאשר יום ההורים מערב את ההורים בקידום הישגי התלמידים, הוא משמש לקידום היכרות עם ההורים ולהשגת לגיטימציה לתפקודו התקין של בית הספר ביחס לילדיהם ובכלל, שכה נחוצה להישרדותו . המלצת החוקרות היא למנף את יום ההורים בכיוון הקיים, ובמקום לשנותו יש לשפרו כך שישיג את מטרותיו הסימבוליות בצורה הטובה ביותר . (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationמבטים מצטלבים
Subtitle of host publicationשותפות חינוכית בין הורים לבין צוותי חינוך
Editorsגילת יצחק, אירית טבק
Place of Publicationתל-אביב
Publisherרסלינג
Pages61-60
Number of pages30
ISBN (Print)997011247931705171
StatePublished - 2022

Cite this