Abstract
הפרק מפנה את הזרקור אל יום ההורים, אחת הרוטינות האחידות והמתמידות בבתי הספר בארץ ובעולם, ולמרות זאת זוכה לביקורות לא מעטות . במיוחד נטען כנגדו, שהוא אינו מצליח לערב מספיק את ההורים בקידום ילדיהם בבית הספר . המחקר המוצג בפרק בחן את תרומותיו של יום ההורים הן בהיבט הפדגוגי של שיתוף ההורים בקידום התלמידים והן בהיבט הסימבולי של יצירת יחסי אמון בין בית הספר וההורים . הממצאים מצביעים על כך שיום ההורים ממלא בעיקר תפקיד סימבולי ביחסי בית הספר וההורים . יותר מאשר יום ההורים מערב את ההורים בקידום הישגי התלמידים, הוא משמש לקידום היכרות עם ההורים ולהשגת לגיטימציה לתפקודו התקין של בית הספר ביחס לילדיהם ובכלל, שכה נחוצה להישרדותו . המלצת החוקרות היא למנף את יום ההורים בכיוון הקיים, ובמקום לשנותו יש לשפרו כך שישיג את מטרותיו הסימבוליות בצורה הטובה ביותר . (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | מבטים מצטלבים |
Subtitle of host publication | שותפות חינוכית בין הורים לבין צוותי חינוך |
Editors | גילת יצחק, אירית טבק |
Place of Publication | תל-אביב |
Publisher | רסלינג |
Pages | 61-60 |
Number of pages | 30 |
ISBN (Print) | 997011247931705171 |
State | Published - 2022 |