TY - JOUR
T1 - ייעוץ צוותי כפרקטיקה מרכזית של היועץ בבית הספר המצליח
AU - פיניאן-וייס, מיכל
AU - טובין, דורית
PY - 2014
Y1 - 2014
N2 - מטרת המחקר היא לבחון את תפקוד היועץ בבית הספר המצליח כמודל להגדרת תפקיד היועץ. כחלק ממחקר בינלאומי החוקר מנהיגות מובילה להצלחה (ISSPP- International Successful School Principals Project) מתמקד המחקר בבחינת סגנון עבודתם של היועץ והמנהל ותרומתו של סגנון זה להצלחת בית הספר. השיטה של חקר מקרים מרובים שימשה לניתוח חמישה בתי ספר בדרום הארץ, אשר ענו על כל ההגדרות המקומיות והבינלאומיות של בית ספר מצליח: הישגים, מוניטין ואקלים. כלי המחקר כללו ראיונות חצי מובנים, קבוצות מיקוד, תצפיות וניתוח מסמכים, שנערכו על ידי צוות המחקר במהלך שנת 2009. נמצא כי פרקטיקת העבודה המרכזית של היועצת היא ייעוץ צוותי. בדרך זו כל אימת שמתעורר הצורך בייעוץ אצל תלמיד מסוים, מקימה היועצת צוות זמני של בעלי תפקידים רלוונטיים (מחנך, הורה, פסיכולוג וכו') הפועל עד לפתרון הבעיה, ואז מתפרק. בהתבסס על הגדרת תפקידים ברורה, ערוצי מידע פתוחים, ושיתוף פעולה מתמשך, תורמת פרקטיקת הייעוץ הצוותי לתלמיד, לצוות, למנהל ולהצלחת בית הספר כולו. בדיון מוצגות השלכות תיאורטיות ומעשיות של סגנון ייעוץ זה. (מתוך המאמר)
AB - מטרת המחקר היא לבחון את תפקוד היועץ בבית הספר המצליח כמודל להגדרת תפקיד היועץ. כחלק ממחקר בינלאומי החוקר מנהיגות מובילה להצלחה (ISSPP- International Successful School Principals Project) מתמקד המחקר בבחינת סגנון עבודתם של היועץ והמנהל ותרומתו של סגנון זה להצלחת בית הספר. השיטה של חקר מקרים מרובים שימשה לניתוח חמישה בתי ספר בדרום הארץ, אשר ענו על כל ההגדרות המקומיות והבינלאומיות של בית ספר מצליח: הישגים, מוניטין ואקלים. כלי המחקר כללו ראיונות חצי מובנים, קבוצות מיקוד, תצפיות וניתוח מסמכים, שנערכו על ידי צוות המחקר במהלך שנת 2009. נמצא כי פרקטיקת העבודה המרכזית של היועצת היא ייעוץ צוותי. בדרך זו כל אימת שמתעורר הצורך בייעוץ אצל תלמיד מסוים, מקימה היועצת צוות זמני של בעלי תפקידים רלוונטיים (מחנך, הורה, פסיכולוג וכו') הפועל עד לפתרון הבעיה, ואז מתפרק. בהתבסס על הגדרת תפקידים ברורה, ערוצי מידע פתוחים, ושיתוף פעולה מתמשך, תורמת פרקטיקת הייעוץ הצוותי לתלמיד, לצוות, למנהל ולהצלחת בית הספר כולו. בדיון מוצגות השלכות תיאורטיות ומעשיות של סגנון ייעוץ זה. (מתוך המאמר)
UR - https://merhav.nli.org.il/primo-explore/search?vid=ULI&lang=iw_IL&query=lsr10,contains,001012294
M3 - מאמר
SN - 0792-3082
VL - 18
SP - 101
EP - 124
JO - הייעוץ החינוכי : כתב עת של אגודת היועצים החינוכיים בישראל
JF - הייעוץ החינוכי : כתב עת של אגודת היועצים החינוכיים בישראל
ER -