TY - JOUR
T1 - כמומילון: שיחון לעגה ההנדסית - על דרך האנלוגיה
AU - שגב, ראובן
PY - 2006
Y1 - 2006
N2 - אציג את הרעיון המרכזי של המקצוע מדעי ההנדסה כפי שאני מבין אותו: אנו רוצים להכשיר אנשים שיכולים בכוחות עצמם גם להרחיב את השכלתם, במקרה זה ההנדסית, לתחומים חדשים, וגם להעמיק את השכלתם בתחומים שהם כבר למדו. לצורך זה, יש להקנות להם כלים אוניברסליים ככל האפשר אשר בהם יוכלו להשתמש בהמשך לימודיהם גם לרוחב וגם לעומק. תחומי הידע, או התחומים הטכנולוגיים כמו מערכות מכניות, מערכות אלקטרוניות, רובוטיקה, הנדסה רפואית, אווירונאוטיקה וחלל, הנכללים במסגרת המקצוע, מהווים מנקודת המבט שהצגתי דוגמאות למימושים של אותם כלים אוניברסלים. מובן שההנחה היא שעומק הבנת התלמידים באותם תחומי ידע שהזכרתי תהיה טובה יותר אם ילמדו אותם דרך אותה נקודת מבט אוניברסלית (מתוך המאמר).
AB - אציג את הרעיון המרכזי של המקצוע מדעי ההנדסה כפי שאני מבין אותו: אנו רוצים להכשיר אנשים שיכולים בכוחות עצמם גם להרחיב את השכלתם, במקרה זה ההנדסית, לתחומים חדשים, וגם להעמיק את השכלתם בתחומים שהם כבר למדו. לצורך זה, יש להקנות להם כלים אוניברסליים ככל האפשר אשר בהם יוכלו להשתמש בהמשך לימודיהם גם לרוחב וגם לעומק. תחומי הידע, או התחומים הטכנולוגיים כמו מערכות מכניות, מערכות אלקטרוניות, רובוטיקה, הנדסה רפואית, אווירונאוטיקה וחלל, הנכללים במסגרת המקצוע, מהווים מנקודת המבט שהצגתי דוגמאות למימושים של אותם כלים אוניברסלים. מובן שההנחה היא שעומק הבנת התלמידים באותם תחומי ידע שהזכרתי תהיה טובה יותר אם ילמדו אותם דרך אותה נקודת מבט אוניברסלית (מתוך המאמר).
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001092883
M3 - מאמר
VL - 1
SP - 71
EP - 74
JO - עיונים בחינוך בחברה בטכנולוגיה ובמדע
JF - עיונים בחינוך בחברה בטכנולוגיה ובמדע
ER -