כמומילון: שיחון לעגה ההנדסית - על דרך האנלוגיה

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

אציג את הרעיון המרכזי של המקצוע מדעי ההנדסה כפי שאני מבין אותו: אנו רוצים להכשיר אנשים שיכולים בכוחות עצמם גם להרחיב את השכלתם, במקרה זה ההנדסית, לתחומים חדשים, וגם להעמיק את השכלתם בתחומים שהם כבר למדו. לצורך זה, יש להקנות להם כלים אוניברסליים ככל האפשר אשר בהם יוכלו להשתמש בהמשך לימודיהם גם לרוחב וגם לעומק. תחומי הידע, או התחומים הטכנולוגיים כמו מערכות מכניות, מערכות אלקטרוניות, רובוטיקה, הנדסה רפואית, אווירונאוטיקה וחלל, הנכללים במסגרת המקצוע, מהווים מנקודת המבט שהצגתי דוגמאות למימושים של אותם כלים אוניברסלים. מובן שההנחה היא שעומק הבנת התלמידים באותם תחומי ידע שהזכרתי תהיה טובה יותר אם ילמדו אותם דרך אותה נקודת מבט אוניברסלית (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)71-74
Number of pages4
Journalעיונים בחינוך בחברה בטכנולוגיה ובמדע
Volume1
StatePublished - 2006

Cite this