Abstract
למידה מקצועית של מורות בנושא המוטיבציה של תלמידים יכולה לשפר הן את ההוראה שלהן והן את הלמידה של תלמידיהן. מחקר נוער לקדם את ההבנה על שיח מורות בקהילות למידה מקצועיות כזירה ללמידה בנושא המוטיבציה. המחקר בוחן באיזו מידה (תדירות והיקף) המורות משוחחות על נושא זה במפגשי הקהילות המקצועיות, על אילו היבטים של המוטיבציה הן נוטות לדבר והאם באופן ספיציפי או כללי. מממצאי המחקר עולה כי מורות אכן מזהות מוטיבציה בעיקר של תלמידים ללמידה במפגשי הקהילות המקצועיות. המורות מזהות מוטיבציה בעיקר על פי מעורבות התנהגותית. הן נוטות לנתח גורמים חיצוניים לתלמידים המשפיעים על המוטיבציה שלהם, ובפרט פרקטיקות ההוראה, וממעטות לדון בגורמים פנימיים שיכולים להשפיע על המוטיבציה של התלמידים, כגון מטרות הלמידה. נוסף על כך, נמצא שמורות נוטות לדבר על מוטיבציה באופן קונקרטי ומעשי. בניגוד למחקרים קדמים שבחנו התייחסות של מורות למוטיבציה של תלמידים באמצעות ראיונות ושאלונים, מחקר זה נערך באמצעות תצפית בשיח מורות נטורליסטי, ומתוך כך הוא מבקש לתרום להבנה של האפשרויות והמגבלות בשיח מורות כזה בכל הנוגע ללמידה המקצועית בנושא המוטיבציה. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Teachers' discourse on students' motivation |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 127-150 |
Number of pages | 24 |
Journal | דפים |
Volume | 75 |
State | Published - 2021 |