TY - JOUR
T1 - כתיבתו של זכריא תאמר לילדים
AU - פרגמן, אלון
PY - 2010
Y1 - 2010
N2 - המאמר מבקש לבחון את מקומה של ספרות הילדים בעולם הערבי בכלל, ובסוריה של חאפט' אל-אסד בפרט (2000-1970), דרך הפריזמה של סיפוריו הקצרים לילדים של גדול כותבי הסיפור הקצר במאה ה-20, הסופר הסורי הגולה זכריא תאמר (1931). בכתיבתו מציג תאמר תפיסות חדשניות, העולות בקנה אחד עם "רעיון הילדות" המתגבש במקביל באותן שנים באירופה, ומקדימות את זמנו בכל הנוגע לתפיסת הילד והילדות בסוריה ובעולם הערבי. סיפוריו לילדים, המציגים ביקורת אנטי-ממסדית, התפרסמו תחת עינה הפקוחה של הצנזורה ובחסות משרד החינוך הסורי. כתיבתו של תאמר לילדים משתרעת מסוף שנות השישים, ובעיקר לאורך שנות השבעים של המאה ה-20, אם כי דמות הילד מופיעה גם בסיפוריו למבוגרים לכל אורך שנות כתיבתו. (מתוך המאמר)
AB - המאמר מבקש לבחון את מקומה של ספרות הילדים בעולם הערבי בכלל, ובסוריה של חאפט' אל-אסד בפרט (2000-1970), דרך הפריזמה של סיפוריו הקצרים לילדים של גדול כותבי הסיפור הקצר במאה ה-20, הסופר הסורי הגולה זכריא תאמר (1931). בכתיבתו מציג תאמר תפיסות חדשניות, העולות בקנה אחד עם "רעיון הילדות" המתגבש במקביל באותן שנים באירופה, ומקדימות את זמנו בכל הנוגע לתפיסת הילד והילדות בסוריה ובעולם הערבי. סיפוריו לילדים, המציגים ביקורת אנטי-ממסדית, התפרסמו תחת עינה הפקוחה של הצנזורה ובחסות משרד החינוך הסורי. כתיבתו של תאמר לילדים משתרעת מסוף שנות השישים, ובעיקר לאורך שנות השבעים של המאה ה-20, אם כי דמות הילד מופיעה גם בסיפוריו למבוגרים לכל אורך שנות כתיבתו. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,000981619
M3 - מאמר
SN - 0334-6048
VL - 36
SP - 347
EP - 370
JO - דור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות
JF - דור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות
ER -