ללמוד - לשם מה? הדגשת מטרות הלמידה בכיתה

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

יום שישי בצהריים. אביגייל ושירי צועדות יחדיו מביה"ס
הביתה ונפרדות במורד הרחוב. הוריה של אביגיל
מקבלים את פניה בברכה ומתעניינים "איך היה בביה"ס
היום?". "נהדר" עונה אביגיל "היה לי יום מאוד מוצלח.
סיימתי ראשונה את דף העבודה בחשבון, הייתי היחידה
שידעה לענות על שאלת המורה בתנ"ך, ובספרות המורה
הראתה לכולם את העבודה שלי כדוגמה לעבודה
מצטיינת". גם הוריה של שירי מתעניינים ביום שעבר
עליה, וגם היא מספרת שהיה לה יום מוצלח מאוד:
"הצלחתי סוף כל סוף לפתור תרגיל חילוק ארוך בעצמי,
בתנ"ך השתתפתי בדיון ממש מעניין על יונה, ובספרות
עבדתי עם חברה, והיו לנו המון רעיונות מעולים". ניכר
שאביגיל ושירי - שתיהן תלמידות טובות, ונראה ששתיהן
רוצות להצליח בלימודים. אך יש הבדל מהותי באופן שבו
הן מגדירות הצלחה בלימודים. יש הבדל מהותי במניעים
שלהן ללמידה - במוטיבציה שלהן.
Original languageHebrew
Pages (from-to)30-40
Journalקריאת ביניים: בטאון למורי מדע וטכנולוגיה בחטיבת הביניים
Volume21
StatePublished - 2013

Cite this