Abstract
שיח התקן העברי העממי של ימינו מסגיר יחס דו-ערכי לתקן הלשוני: מצד אחד קבלת סמכותו של תקן ממסדי, ומצד אחר התנגדות להתערבות בלשון הפרט. יסודו של ההבדל הזה בימי העלייה השנייה במתח בין ועד הלשון ובין אגודת המורים ומגשימי תחייה אחרים. שני גופים קידמו לשון לאומית מודרנית, אבל אנשי ועד הלשון דגלו בתכנון עיוני המבוסס על העבר, ואילו המורים דגלו בהגשמה ספונטנית המכוונת להווה ולעתיד.
Original language | Hebrew |
---|---|
Article number | 1 |
Pages (from-to) | 9-35 |
Number of pages | 27 |
Journal | עיונים: כתב-עת רב תחומי לחקר ישראל |
Volume | 34 |
State | Published - 2020 |