Abstract
המחברים דנים במאמרם ביחס לסמכות בבית הספר היסודי ובוחנים את האופן שבו אינטראקציות בין מורים לבין תלמידים מבנות מסרים הקשורים בסמכות פורמלית ובמורים כנציגיה. בשיעורים שנערכו בבית ספר יסודי בדרום הארץ נצפו אירועים רבים שבמהלכם נקטו המורים פרקטיקה של "מאיימים ולא מקיימים", הכוללת הצגת כללים לתלמידים תוך הימנעות מאכיפתם. החוקרים מצביעים במאמר גם על אירועים שבהם המורים נקטו פרקטיקה של "אינטימיות בציבור", ולפיה המורים הביעו פומבית דברי גינוי או שבח אישיים כלפי התלמידים. החוקרים מצביעים על זיקה בין פרקטיקות אלה לבין היחס לסמכות בתרבות הישראלית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הכיתה ובית הספר במבט מקרוב |
Subtitle of host publication | מחקרים אתנוגרפיים על חינוך |
Editors | ברכה אלפרט, שמחה שלסקי |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | הוצאת מכון מופ"ת |
Pages | 272-305 |
Number of pages | 34 |
ISBN (Print) | 9789655300789 |
State | Published - 2013 |