מבעיה ללמידה: איך מסגור יכול להפוך בעיה בהוראה להזדמנות ללמידה

דנה ודר-וייס, נדב ארנפלד, מיכל רם-מנשה, איתי פולק

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

לדיונים פדגוגיים בבעיות בהוראה יש פוטנציאל לתרום ללמידה המקצועית של מורות. אולם, מיצוי הפוטנציאל ללמידה מבעיות אינו משימה פשוטה. המחקר המוצג במאמר זה דן בהזדמנות ללמידה של קהילת מורות למתמטיקה סביב קושי שהעלתה מורה. מבחינות מסוימות, הזדמנות זו נוצלה היטב ללמידה שיתופית, אבל מבחינות אחרות לא מוצה כל הפוטנציאל שהיה גלום בה. כדי להבין מה איפשר ללמוד מהבעיה שהמורה שיתפה בה ומה הגביל את הלמידה, ננתח במאמר זה כיצד מסגרה קהילת המורות את הבעיה שהציגה המורה. ניתוח זה מדגים את החשיבות של מסגורים פוריים ואת האתגרים שביצירתם.
Original languageHebrew
Pages (from-to)31-35
Number of pages5
Journalהשקפה מחקרית
Volume5
StatePublished - May 2018

Cite this