Abstract
המאמר בוחן באופן ממוקד את ההשפעה של לימודי האנגלית על הנגישות להשכלה גבוהה בקרב קבוצות חברתיות שונות. בהתבסס על מדגם נרחב של נבדקים ובפיקוח על משתני מחקר אחדים מראים החוקרים כי השפה האנגלית בעבור תלמידים ערביים כשפה זרה שנייה, מהווה חסם להשתלבותם במערכת ההשכלה הגבוהה בהשוואה לתלמידים יהודים, שבעבורם זו שפה זרה ראשונה. לנוכח החשיבות והדרישה לשליטה בשפה האנגלית להצלחה בלימודים האקדמיים, מוצעים כמה כיוונים לפיתוח מדיניות לצמצום אי-השוויון בין יהודים וערבים בנגישות להשכלה הגבוהה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | דינמיות בהשכלה הגבוהה |
Editors | אודרי אדי-רקח, אורי כהן |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | אוניברסיטת תל-אביב |
Pages | 125-137 |
Number of pages | 13 |
State | Published - 2016 |