Abstract
אף על פי שבספרו ה'מיתוס של סיזיפוס' הציג אלבר קאמי את לב שסטוב כמבשר אשר תרם תרומה משמעותית לפרויקט האבסורד, הוא ביקר אותו על כך ש'חמק' מהאבסורד בשל אופיה הדתי של הפילוסופיה שלו. לטענתו, שסטוב גילה את האבסורד רק כדי לבטלו כאשר פנה לתחום שמעבר לתבונה ובכך זנח את הקשר לצלילית הדע ת האנושית. כפי שנראה, הביקורת שהפנה קאמי לשסטוב לא רק שאינה עושה צדק עם הפילוסוף, אלא שעל פי הקטגוריות שהתווה שסטוב בספריו כשהגדיר מחדש את גבולות המחשבה הדתית, יש להפנותה כלפי המודל של סיזיפוס שהציע קאמי בספרו, ולראות דווקא בו כמי שביצע 'חמיקה'. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 470-486 |
Number of pages | 17 |
Journal | מחשבת ישראל |
Volume | 2 |
State | Published - 2020 |