Abstract
מבחנים סטנדרטיים כדוגמת מבחני המיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית־ספרית) מבוססים על תפיסות מעולם הניהול העסקי הרואות במדדים כמותיים חיצוניים לבית הספר כלי מרכזי להשגת יעדים חינוכיים. לעומתם, קהילות מקצועיות לומדות נשענות על היכולת והמוטיבציה הפנימית של צוות בית הספר לעסוק בתהליכים של רפלקציה עצמית ולמידה אותנטית אשר אמורה להוביל לשיפור תהליכי הוראה ולמידה. ההתנגשות בין שני הגיונות מנוגדים אלו נחשפה באופן ברור במסגרת מחקר אשר בחן התערבות חינוכית רחבת היקף שהתבססה על הרעיון של קהילות מקצועיות לומדות. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 195-215 |
Number of pages | 21 |
Journal | עיונים במינהל ובארגון החינוך |
Volume | 38 |
State | Published - 2024 |