"מה נעשה, לא נתקן את העולם": השפעת מבחני המיצ"ב על קהילות מקצועיות לומדות בבתי ספר

יריב פניגר, דנה ודר-וייס, ג'נה גולדשטיין

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מבחנים סטנדרטיים כדוגמת מבחני המיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית־ספרית) מבוססים על תפיסות מעולם הניהול העסקי הרואות במדדים כמותיים חיצוניים לבית הספר כלי מרכזי להשגת יעדים חינוכיים. לעומתם, קהילות מקצועיות לומדות נשענות על היכולת והמוטיבציה הפנימית של צוות בית הספר לעסוק בתהליכים של רפלקציה עצמית ולמידה אותנטית אשר אמורה להוביל לשיפור תהליכי הוראה ולמידה. ההתנגשות בין שני הגיונות מנוגדים אלו נחשפה באופן ברור במסגרת מחקר אשר בחן התערבות חינוכית רחבת היקף שהתבססה על הרעיון של קהילות מקצועיות לומדות. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)195-215
Number of pages21
Journalעיונים במינהל ובארגון החינוך
Volume38
StatePublished - 2024

Cite this