TY - JOUR
T1 - מודל רפלקטיבי להוראת ההיבט החברתי של העבודה הסוציאלית
AU - סגל-אנגלצ'ין, דורית
AU - פלג-אורן, נטע
AU - פנחסי, בתיה
AU - פקר, פנינה
PY - 2004
Y1 - 2004
N2 - המחויבות החברתית הטבועה במקצוע העבודה הסוציאלית תובעת מהמחנכים למקצוע לתת את הדעת על שאלות עקרוניות אחדות: כיצד ניתן לעורר את מודעות התלמידים למגוון הבעיות החברתיות הקיימות בחברה הישראלית ולהשלכותיהן? כיצד ניתן ליצור הזדמנויות למידה המעודדות דיאלוג, קרבה ומעורבות עם האוכלוסיות הסובלות מבעיות חברתיות? כיצד ניתן להמחיש לתלמידים את חשיבותה ואת נחיצותה של העשייה החברתית במקצוע העבודה הסוציאלית? במאמר מוצג מודל הוראה המבקש לחשוף את התלמידים באופן בלתי אמצעי לשכונות מצוקה, לתושביהן ולמצוקותיהן באמצעות גישת לימוד רפלקטיבית. לאחר מכן נדונה תרומתו של המודל לתהליך הסוציאליזציה המקצועית מנקודת מבטם של הסטודנטים, ולבסוף מובאות המסקנות המרכזיות הנגזרות מיישומו של המודל
AB - המחויבות החברתית הטבועה במקצוע העבודה הסוציאלית תובעת מהמחנכים למקצוע לתת את הדעת על שאלות עקרוניות אחדות: כיצד ניתן לעורר את מודעות התלמידים למגוון הבעיות החברתיות הקיימות בחברה הישראלית ולהשלכותיהן? כיצד ניתן ליצור הזדמנויות למידה המעודדות דיאלוג, קרבה ומעורבות עם האוכלוסיות הסובלות מבעיות חברתיות? כיצד ניתן להמחיש לתלמידים את חשיבותה ואת נחיצותה של העשייה החברתית במקצוע העבודה הסוציאלית? במאמר מוצג מודל הוראה המבקש לחשוף את התלמידים באופן בלתי אמצעי לשכונות מצוקה, לתושביהן ולמצוקותיהן באמצעות גישת לימוד רפלקטיבית. לאחר מכן נדונה תרומתו של המודל לתהליך הסוציאליזציה המקצועית מנקודת מבטם של הסטודנטים, ולבסוף מובאות המסקנות המרכזיות הנגזרות מיישומו של המודל
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,000829714
M3 - מאמר
SN - 0334-4029
VL - 24
SP - 341
EP - 354
JO - חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
JF - חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
IS - 3
ER -