מודל רפלקטיבי להוראת ההיבט החברתי של העבודה הסוציאלית

דורית סגל-אנגלצ'ין, נטע פלג-אורן, בתיה פנחסי, פנינה פקר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחויבות החברתית הטבועה במקצוע העבודה הסוציאלית תובעת מהמחנכים למקצוע לתת את הדעת על שאלות עקרוניות אחדות: כיצד ניתן לעורר את מודעות התלמידים למגוון הבעיות החברתיות הקיימות בחברה הישראלית ולהשלכותיהן? כיצד ניתן ליצור הזדמנויות למידה המעודדות דיאלוג, קרבה ומעורבות עם האוכלוסיות הסובלות מבעיות חברתיות? כיצד ניתן להמחיש לתלמידים את חשיבותה ואת נחיצותה של העשייה החברתית במקצוע העבודה הסוציאלית? במאמר מוצג מודל הוראה המבקש לחשוף את התלמידים באופן בלתי אמצעי לשכונות מצוקה, לתושביהן ולמצוקותיהן באמצעות גישת לימוד רפלקטיבית. לאחר מכן נדונה תרומתו של המודל לתהליך הסוציאליזציה המקצועית מנקודת מבטם של הסטודנטים, ולבסוף מובאות המסקנות המרכזיות הנגזרות מיישומו של המודל
Original languageHebrew
Pages (from-to)341-354
Number of pages14
Journalחברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
Volume24
Issue number3
StatePublished - 2004

Cite this