מוטיבציה ומטרות בלמידת מדעים: מי משפיע ואיך?

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מחקרים רבים מראים שהמוטיבציה של תלמידים ללמידת מדעים בבית הספר יורדת עם הגיל
(2003., al et Osborne .) זאת יודע כל מי שעובד בבית ספר או שיש לו ילדים בבית ספר; תלמידים מגיעים לכיתה א' עם ניצוץ של סקרנות בעיניים והמון מוטיבציה ללמידה. עם השנים הניצוץ הולך ודועך והמוטיבציה הולכת ופוחתת. עוד מראים המחקרים שהירידה במוטיבציה חזקה במיוחד בשנים שלקראת ולאחר המעבר לחטיבת הביניים (2009, Galton .)יש
הטוענים שזהו תהליך בלתי נמנע המהווה חלק טבעי מגיל ההתבגרות, גיל שבו העניין בלמידה אקדמית מפנה מקומו לטובת עניין בנושאים אחרים. האומנם הירידה במוטיבציה ללמידת מדעים בגיל ההתבגרות היא תופעה בלתי נמנעת?
Original languageHebrew
Pages (from-to)13-20
Journalמוט"ב כעת כתב עת למורי מוט"ב
Volume13
StatePublished - 2014

Cite this