Abstract
האופי הפרדוקסלי של מושג הסליחה טבוע בשיח היומיומי, רווי המטפורות ("למחוק את העוול", "לרחוץ את הכתם", "חטאיכם כשלג ילבינו"). הפרדוקסליות היא גם מושגית וגם נורמטיבית. הקושי המושגי הוא להבין מה כרוך בלסלוח. הרי העוול כבר קרה, הכתם נוכח בחייו של הנפגע. האם הסליחה אמורה, "באורח פלא", לעשות את הבלתי אפשרי ולבטל את העבר? הקושי הנורמטיבי הוא להבין מדוע ראוי למחוק את העוול. אם הפוגע אינו עושה דבר כדי לכפר על העוול, סליחה נראית כמו אישור לעוול, או התעלמות ממנו. ואם מתברר שהפוגע מכפר על העוול, אז אין על מה לסלוח. בניסוח של קולנאי, "הסליחה היא בלתי מוצדקת, אם העוול עדיין קיים, או שאין לה מקום, אם העוול כבר לא קיים". (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 312-330 |
Number of pages | 19 |
Journal | עיון: רבעון פילוסופי |
Volume | ס"א |
Issue number | 3 |
State | Published - Oct 2012 |