Abstract
מאמרם של רמי יוסף וקנת פרייס בוחן את שיטת המכרזים הקיימת בממשלה וברשויות המקומיות. כיום, כמעט לכל צורך מפורסם מכרז כאשר מאחורי דרישה זו עומדות מטרות חשובות כמו הגברת השקיפות, מתן אפשרות שווה בהתמודדות במכרז ועוד.
השאלה הבסיסית הנבחנת במאמר היא האם לכל מוצר יש צורך בפרסום מכרז? והאם פרסום המכרז לא מעלה לעתים את מחיר המוצר ואף פוגם באיכותו?
מסקנתם היא כי במציאות העסקית הקיימת היום מן הראוי לאפשר במקרים מסויימים מנגנון של מו"מ, ולקבוע נוהל שיבדיל בין מקרים שמתאימים למכרז ובין אלו המתאימים למו"מ. באופן זה יושגו תוצאות אופטימליות בהתקשרות בין גוף שלטוני לבין הסַפָק והתוצאות יהיו טובות יותר בהוצאות נמוכות יותר.
השאלה הבסיסית הנבחנת במאמר היא האם לכל מוצר יש צורך בפרסום מכרז? והאם פרסום המכרז לא מעלה לעתים את מחיר המוצר ואף פוגם באיכותו?
מסקנתם היא כי במציאות העסקית הקיימת היום מן הראוי לאפשר במקרים מסויימים מנגנון של מו"מ, ולקבוע נוהל שיבדיל בין מקרים שמתאימים למכרז ובין אלו המתאימים למו"מ. באופן זה יושגו תוצאות אופטימליות בהתקשרות בין גוף שלטוני לבין הסַפָק והתוצאות יהיו טובות יותר בהוצאות נמוכות יותר.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 35-42 |
Number of pages | 8 |
Journal | הרבעון הישראלי למיסים |
Volume | לג |
Issue number | 129 |
State | Published - 2009 |