TY - JOUR
T1 - מנהלי הביניים כחוליה מקשרת בין המנהל והצלחת בית הספר
AU - פרחי, טלמור
AU - טובין, דורית
PY - 2016
Y1 - 2016
N2 - הגדרות תפקידיהם של מנהלי הביניים בבית הספר רחבות, מגוונות ותלויות הקשר. בנוסף לכך, ריבוי סוגי התפקידים, כגון רכזי מקצוע, רכזי שכבות וסגנים, מוסיף אף הוא לעמימות סביב קבוצה זו ותרומתה להצלחת בית הספר. מי הם אם כן מנהלי הביניים? מה השפעתם על הצלחת בית הספר? ומה הם התנאים המאפשרים להם לפעול באפקטיביות? המאמר הנוכחי מתמקד במנהלי ביניים אלו ובתרומותיהם להישגי התלמידים על בסיס מחקר שנערך בארבעה בתי ספר מצליחים בישראל. המאמר מתחיל בסקירת ספרות בנושא מנהלים מדרג הביניים, ממשיך בתיאור שיטת המחקר והממצאים, ומסתיים בדיון על משמעות הממצאים מבחינה תאורטית ופרקטית.
AB - הגדרות תפקידיהם של מנהלי הביניים בבית הספר רחבות, מגוונות ותלויות הקשר. בנוסף לכך, ריבוי סוגי התפקידים, כגון רכזי מקצוע, רכזי שכבות וסגנים, מוסיף אף הוא לעמימות סביב קבוצה זו ותרומתה להצלחת בית הספר. מי הם אם כן מנהלי הביניים? מה השפעתם על הצלחת בית הספר? ומה הם התנאים המאפשרים להם לפעול באפקטיביות? המאמר הנוכחי מתמקד במנהלי ביניים אלו ובתרומותיהם להישגי התלמידים על בסיס מחקר שנערך בארבעה בתי ספר מצליחים בישראל. המאמר מתחיל בסקירת ספרות בנושא מנהלים מדרג הביניים, ממשיך בתיאור שיטת המחקר והממצאים, ומסתיים בדיון על משמעות הממצאים מבחינה תאורטית ופרקטית.
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,000931798
M3 - מאמר
SN - 0793-4637
VL - 13-14
SP - 80
EP - 101
JO - עיונים בחינוך: כתב עת לעיון ומחקר בחינוך
JF - עיונים בחינוך: כתב עת לעיון ומחקר בחינוך
ER -