מנהלי הביניים כחוליה מקשרת בין המנהל והצלחת בית הספר

טלמור פרחי, דורית טובין

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

הגדרות תפקידיהם של מנהלי הביניים בבית הספר רחבות, מגוונות ותלויות הקשר. בנוסף לכך, ריבוי סוגי התפקידים, כגון רכזי מקצוע, רכזי שכבות וסגנים, מוסיף אף הוא לעמימות סביב קבוצה זו ותרומתה להצלחת בית הספר. מי הם אם כן מנהלי הביניים? מה השפעתם על הצלחת בית הספר? ומה הם התנאים המאפשרים להם לפעול באפקטיביות? המאמר הנוכחי מתמקד במנהלי ביניים אלו ובתרומותיהם להישגי התלמידים על בסיס מחקר שנערך בארבעה בתי ספר מצליחים בישראל. המאמר מתחיל בסקירת ספרות בנושא מנהלים מדרג הביניים, ממשיך בתיאור שיטת המחקר והממצאים, ומסתיים בדיון על משמעות הממצאים מבחינה תאורטית ופרקטית.
Original languageHebrew
Pages (from-to)80-101
Number of pages22
Journalעיונים בחינוך: כתב עת למחקר בחינוך
Volume13-14
StatePublished - 2016

IHP Publication

  • ihp
  • Academic achievement
  • Educational leadership
  • School children
  • School management and organization
  • School principals
  • Schools
  • בתי ספר
  • דרג בינים בניהול
  • הישגים בלימודים
  • מנהיגות חינוכית
  • מנהל החינוך
  • מנהלי בתי ספר
  • תלמידים

Cite this