משחק הזהויות: הבניית זהות בקרב פלסטיניות אזרחיות ישראל שלמדו בבתי ספר במגזר היהודי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרתו של המחקר זה היא לחשוף את תהליך הבניית הזהות של נשים פלסטיניות אזרחיות ישראל שלמדו בבתי ספר במגזר היהודי. לצורך המחקר רואיינו שמונה נשים, ערביות-פלסטיניות אזרחיות ישראל בנות 32-34, שלמדו בעבר במערכת החינוך הישראלית-עברית. הממצאים חושפים התמודדות עם נושאים שונים, כגון תפישת החברה הערבית-פלסטינית ותפישת החברה הישראלית-יהודית, השונות והחריגות משתי החברות, שייכות והשתייכות לשתי החברות, משחק הזהויות, תהליכי התפתחות ושינוי של הזהות והגדרת הזהות האישית. החידוש במאמר הוא בתיאור התהליך הייחודי של הבניית הזהות, שבמהלכו הנשים נוטשות את שתי התרבויות ואז בוחרות לעצמן את החלקים המתאימים להן מתוך ההיצע של שתיהן. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)25-50
Journalמגמות: רבעון למדעי ההתנהגות
Volume50
Issue number1
StatePublished - 2015

Keywords

  • התמודדות (פסיכולוגיה)
  • השתייכות
  • רוב ומיעוט
  • סטודנטים ערבים בישראל
  • האחר
  • לאומיות
  • זהות פלסטינאית
  • הבניה חברתית
  • מחלוקת
  • הבדלים בין-תרבותיים
  • זהות (פסיכולוגיה)
  • ערבים בישראל
  • Palestinian Arabs -- Israel
  • Identity (Psychology)
  • Cultural pluralism
  • Quarreling
  • Social constructionism
  • Palestinian Arabs -- Ethnic identity
  • Nationalism
  • Other (Philosophy)
  • Arab students -- Israel
  • Majorities
  • Affiliation (Psychology)
  • Adjustment (Psychology)

Cite this