Abstract
מאמר מציג מספר תחנות תודעתיות-אמנותיות משמעותיות, במטרה לבחון את אופני המבט המשתנים שלי, כאמן ישראלי בן להורים ניצולי השואה, ביחס לזיכרון השואה וביחס לייצוגי קורבן/ תוקפן. מתוך כך אבחן את יחסי לגרמניה ול"גרמניה". המאמר מציג את התחנות הבאות: א. המבט המיתולוגי (1978-1983) כפי שהופיע בתערוכות 'אות קין' ו'גִלגולי ההתפתחות של בני חושך ובני אור'. ב. המבט ההיסטורי-ריאליסטי (1983-1986) כפי שהופיע במיצב 'תשדורת מאושויץ-בירקנאו לתל-חי'. ג. המבט המנגיד מיתולוגיה - היסטוריה (1994) כפי שהופיע במיצבים 'אוהל שם' ו'רייק נגד רייך'. ד. המבט המתעמת (1988) כפי שהופיע במיצב 'פני הגזע ופני הזיכרון'. ה. המבט המשלים (1994-2000) כפי שהופיע במיצבים 'הספרייה האסורה', 'סוזאנה-שושנה' ו'אנימה, אנימוס, אנונימוס'. ה. 'המבט המשקף והבוטח' (1995-2007) כפי שהופיע במפגשים עם בנים של נאצים במסגרת פרויקט TRT
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | היסטוריה ותיאוריה |
Volume | 14 |
State | Published - 2009 |