עבודה סוציאלית מודעת לעוני: מסגרת קונצפטואלית להכשרה מקצועית

מיכל קרומר-נבו, עידית וייס-גל, מנחם מוניקנדם

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מציע מסגרת קונצפטואלית להוראת תחום העבודה הסוציאלית, המתבססת על תפיסה ביקורתית של המקצוע ועל תפיסת העוני כמצב של היעדר זכויות ושל הדרה ממשאבים קונקרטיים וסימבוליים. המאמר מציג את האופנים שבהם מוכחש העוני בפרקטיקה של העבודה הסוציאלית כגורם לתופעות התנהגותיות שונות, סוקר את הספרות הדנה בהוראת עוני בעבודה סוציאלית בעולם, ומתמקד בהצגת המסגרת הקונצפטואלית להוראה. המסגרת הקונצפטואלית המוצעת מתארת בצורה מפורטת את התוצאות הרצויות של ההכשרה ומציעה תכנים מרכזיים להוראה ולהכשרה, הכוללים הקניית ידע, בירור ערכים אישיים ועמדות אישיות של הסטודנטים, והקניית כלים, מיומנויות והתנסות. בנוסף מוצגות דרכים אפשריות לשילוב התכנים המוצעים בתוכנית הלימודים (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)177-202
Number of pages26
Journalחברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
Volume28
Issue number2-3
StatePublished - 2008

Cite this