Abstract
המאמר בוחן את התמורות באופן שבו נתפס המחשוב בחינוך והאופן שבו המשגות אלה הלמו את הנעשה בשדה החינוך, בייחוד בישראל. ניתן לזהות בתולדות השימוש במחשוב בהוראה במערכת הפורמלית שלוש תקופות מרכזיות על פי הגישה הפדגוגית הרווחת והאמצעים הטכנולוגיים הרווחים בכל תקופה. את התקופות מכנה מחברת המאמר "אימון ותרגול", "פתרון בעיות" ו"מידע ותקשורת", והן מאופיינות לא רק בכלים הטכנולוגיים ששימשו להוראה ולמידה, ובאופן שבו הכלים והלומדים נתפסו, אלא גם בהקשר הסוציו-פוליטי שבו עמדה מערכת החינוך בכל תקופה והשפעותיה על מטרות והתנהלות המערכת (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 194-215 |
Number of pages | 22 |
Journal | אלפיים: כתב-עת בינתחומי לעיון, הגות וספרות |
Volume | 34 |
State | Published - 2009 |