TY - JOUR
T1 - עיבוד מידע לדעת
AU - טבק, איריס
PY - 2009
Y1 - 2009
N2 - המאמר בוחן את התמורות באופן שבו נתפס המחשוב בחינוך והאופן שבו המשגות אלה הלמו את הנעשה בשדה החינוך, בייחוד בישראל. ניתן לזהות בתולדות השימוש במחשוב בהוראה במערכת הפורמלית שלוש תקופות מרכזיות על פי הגישה הפדגוגית הרווחת והאמצעים הטכנולוגיים הרווחים בכל תקופה. את התקופות מכנה מחברת המאמר "אימון ותרגול", "פתרון בעיות" ו"מידע ותקשורת", והן מאופיינות לא רק בכלים הטכנולוגיים ששימשו להוראה ולמידה, ובאופן שבו הכלים והלומדים נתפסו, אלא גם בהקשר הסוציו-פוליטי שבו עמדה מערכת החינוך בכל תקופה והשפעותיה על מטרות והתנהלות המערכת (מתוך המאמר).
AB - המאמר בוחן את התמורות באופן שבו נתפס המחשוב בחינוך והאופן שבו המשגות אלה הלמו את הנעשה בשדה החינוך, בייחוד בישראל. ניתן לזהות בתולדות השימוש במחשוב בהוראה במערכת הפורמלית שלוש תקופות מרכזיות על פי הגישה הפדגוגית הרווחת והאמצעים הטכנולוגיים הרווחים בכל תקופה. את התקופות מכנה מחברת המאמר "אימון ותרגול", "פתרון בעיות" ו"מידע ותקשורת", והן מאופיינות לא רק בכלים הטכנולוגיים ששימשו להוראה ולמידה, ובאופן שבו הכלים והלומדים נתפסו, אלא גם בהקשר הסוציו-פוליטי שבו עמדה מערכת החינוך בכל תקופה והשפעותיה על מטרות והתנהלות המערכת (מתוך המאמר).
UR - https://merhav.nli.org.il/primo-explore/search?vid=ULI&lang=iw_IL&query=lsr10,contains,001012702
M3 - ???researchoutput.researchoutputtypes.contributiontojournal.article???
VL - 34
SP - 194
EP - 215
JO - אלפיים: כתב-עת בינתחומי לעיון, הגות וספרות
JF - אלפיים: כתב-עת בינתחומי לעיון, הגות וספרות
SN - 0792-3988
ER -