עיבוד מידע לדעת

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

המאמר בוחן את התמורות באופן שבו נתפס המחשוב בחינוך והאופן שבו המשגות אלה הלמו את הנעשה בשדה החינוך, בייחוד בישראל. ניתן לזהות בתולדות השימוש במחשוב בהוראה במערכת הפורמלית שלוש תקופות מרכזיות על פי הגישה הפדגוגית הרווחת והאמצעים הטכנולוגיים הרווחים בכל תקופה. את התקופות מכנה מחברת המאמר "אימון ותרגול", "פתרון בעיות" ו"מידע ותקשורת", והן מאופיינות לא רק בכלים הטכנולוגיים ששימשו להוראה ולמידה, ובאופן שבו הכלים והלומדים נתפסו, אלא גם בהקשר הסוציו-פוליטי שבו עמדה מערכת החינוך בכל תקופה והשפעותיה על מטרות והתנהלות המערכת (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)194-215
Number of pages22
Journalאלפיים: כתב-עת בינתחומי לעיון, הגות וספרות
Volume34
StatePublished - 2009

IHP Publication

  • ihp
  • Cognitive psychology
  • Computer-assisted instruction
  • Constructivism (Education)
  • Education -- Data processing
  • Internet
  • Learning
  • Problem solving
  • Problem-based learning
  • Teaching
  • Thought and thinking
  • אינטרנט
  • הוראה
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • חשיבה
  • למידה
  • למידת חקר
  • מחשבים בחינוך
  • פסיכולוגיה קוגניטיבית
  • פתרון בעיות
  • קונסטרוקטיביזם (חינוך)

Cite this