TY - JOUR
T1 - על המעמד (המשתנה?) של הבחנת ספיר/לא-ספיר בעברית: ממצאים מרכישת שפה
AU - הכהן, אביה
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - במאמר זה אציג תוצאות ניסוי הבודק את הבחנת ספיר/לא-ספיר בעברית, בקרב מבוגרים ובקרב ילדים (גילאים 4-18). למיטב ידיעתי, מלבד ניסוי זה עד היום לא נערך שום מחקר פסיכובלשני הבודק את דפוס הרכישה של ההבחנה בעברית, ולפיכך המאמר הנוכחי הוא חלוץ בסוגו. לצורך הניסוי השתמשתי בפרדיגמה שפותחה בידי ברנר וסנדקר (2005) לאחר ההתאמות הנדרשות שביצעתי על מנת להתאים אותה לחקר העברית. בעזרת הפרדיגמה הזו בדרקתי את האופן שבו ילדים ומבוגרים דוברי עברית עושים שימוש במורפולוגיית היחיד/רבים על מנת להבחין בין שמות עצם שמתייחסים למספר פריטים ומכּמתים אותם לבין אלו שלא. (מתוך המאמר)
AB - במאמר זה אציג תוצאות ניסוי הבודק את הבחנת ספיר/לא-ספיר בעברית, בקרב מבוגרים ובקרב ילדים (גילאים 4-18). למיטב ידיעתי, מלבד ניסוי זה עד היום לא נערך שום מחקר פסיכובלשני הבודק את דפוס הרכישה של ההבחנה בעברית, ולפיכך המאמר הנוכחי הוא חלוץ בסוגו. לצורך הניסוי השתמשתי בפרדיגמה שפותחה בידי ברנר וסנדקר (2005) לאחר ההתאמות הנדרשות שביצעתי על מנת להתאים אותה לחקר העברית. בעזרת הפרדיגמה הזו בדרקתי את האופן שבו ילדים ומבוגרים דוברי עברית עושים שימוש במורפולוגיית היחיד/רבים על מנת להבחין בין שמות עצם שמתייחסים למספר פריטים ומכּמתים אותם לבין אלו שלא. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001011453
M3 - מאמר
SN - 0334-3472
VL - 73
SP - 63
EP - 82
JO - בלשנות עברית: כתב-עת לבלשנות עברית תיאורית, חישובית ויישומית
JF - בלשנות עברית: כתב-עת לבלשנות עברית תיאורית, חישובית ויישומית
ER -