על המעמד (המשתנה?) של הבחנת ספיר/לא-ספיר בעברית: ממצאים מרכישת שפה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במאמר זה אציג תוצאות ניסוי הבודק את הבחנת ספיר/לא-ספיר בעברית, בקרב מבוגרים ובקרב ילדים (גילאים 4-18). למיטב ידיעתי, מלבד ניסוי זה עד היום לא נערך שום מחקר פסיכובלשני הבודק את דפוס הרכישה של ההבחנה בעברית, ולפיכך המאמר הנוכחי הוא חלוץ בסוגו. לצורך הניסוי השתמשתי בפרדיגמה שפותחה בידי ברנר וסנדקר (2005) לאחר ההתאמות הנדרשות שביצעתי על מנת להתאים אותה לחקר העברית. בעזרת הפרדיגמה הזו בדרקתי את האופן שבו ילדים ומבוגרים דוברי עברית עושים שימוש במורפולוגיית היחיד/רבים על מנת להבחין בין שמות עצם שמתייחסים למספר פריטים ומכּמתים אותם לבין אלו שלא. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)63-82
Number of pages20
Journalבלשנות עברית: כתב-עת לבלשנות עברית תיאורית, חישובית ויישומית
Volume73
StatePublished - 2019

Cite this