Abstract
מחברת המאמר מאמצת את המונח 'סְפר' (edge) הלקוח מעולם הביולוגיה. מונח זה מציין מרחב ביניים בין מערכות אקולוגיות יציבות שבו חוקי ההתנהלות שונים מאלה המתקיימים במערכות האם. על כן, בסְפר מתאפשרים תהליכי צמיחה התפתחותיים השונים מאלה הקיימים במערכות האם היציבות. השימוש במונח 'סְפר' מאפשר להציע סביבות חינוכיות שבהן הידע אינו קבוע ומובנה מראש, אלא הוא מושא להתפתחויות חדשות. המאמר מאמץ את רעיונותיהם של דלז וגואטרי (Deleuze & Guattari, 1988) המציעים, כאמור, את המבנה הביולוגי של הריזום כמטפורה לארגון הידע, ומתאר כמה ניסויים חינוכיים (בבתי ספר ובמכללה לחינוך) שבהם פותחו מרחבי ספר ללמידה אשר הצמיחו ידע חדשני במערכות אלה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | מידע, ידע ודעת |
Subtitle of host publication | הדנ"א של החינוך |
Editors | שלמה בק |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 225-255 |
Volume | עמ' 225-255 |
State | Published - 2016 |