פליאה, דמיון ויצירתיות ותרומתם ללמידת עומק

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

מחבר המאמר רואה בפליאה, בדמיון וביצירתיות רכיבים מהותיים בתהליכי הלמידה וההתחנכות, ורואה בפיתוחם מטרה מרכזית של מערכת החינוך. לטענתו, חשיבה מקורית גמישה והפעלת הדמיון כדי לחשוב על חלופות אינן בגדר מותרות, והן הכרחיות כדי להפוך מידע ניטרלי וחסר משמעות לידע שמעניין להפנים אותו ולנסות ליישם אותו במצבים שונים. במאמר מובאות דוגמאות מתחום העשייה החינוכית בבתי הספר הממחישות כיצד עירור הפליאה והפעלת הדמיון והיצירתיות של התלמיד הם אמצעים פדגוגיים מרכזיים בתהליך שבו הלומדים יוצרים ידע משמעותי. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationמידע, ידע ודעת
Editorsשלמה בק
Publisherמכון מופ"ת
Pages145-195
StatePublished - 2016

Publication series

Nameמידע, ידע ודעת (קובץ בעריכת שלמה בק)

Keywords

  • דמיון ; הוראה ; חשיבה יוצרת ; ידע ; יצירתיות ; למידה משמעותית ; מורים ותלמידים ; פליאה ; תלמידים

Cite this