@inbook{14283d74e82f4c48975efd3a9d6ad408,
title = "פליאה, דמיון ויצירתיות ותרומתם ללמידת עומק",
abstract = "מחבר המאמר רואה בפליאה, בדמיון וביצירתיות רכיבים מהותיים בתהליכי הלמידה וההתחנכות, ורואה בפיתוחם מטרה מרכזית של מערכת החינוך. לטענתו, חשיבה מקורית גמישה והפעלת הדמיון כדי לחשוב על חלופות אינן בגדר מותרות, והן הכרחיות כדי להפוך מידע ניטרלי וחסר משמעות לידע שמעניין להפנים אותו ולנסות ליישם אותו במצבים שונים. במאמר מובאות דוגמאות מתחום העשייה החינוכית בבתי הספר הממחישות כיצד עירור הפליאה והפעלת הדמיון והיצירתיות של התלמיד הם אמצעים פדגוגיים מרכזיים בתהליך שבו הלומדים יוצרים ידע משמעותי. (מתוך המאמר)",
keywords = "דמיון ; הוראה ; חשיבה יוצרת ; ידע ; יצירתיות ; למידה משמעותית ; מורים ותלמידים ; פליאה ; תלמידים",
author = "גד אלכסנדר",
note = "התפרסם מאמר תגובה נוסף מאת אמנון גלסנר בעמ' 214-224.",
year = "2016",
language = "עברית",
series = "מידע, ידע ודעת (קובץ בעריכת שלמה בק)",
publisher = "מכון מופ{"}ת",
pages = "145--195",
editor = "שלמה בק",
booktitle = "מידע, ידע ודעת",
}